جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۲۸
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۶

فکرشهر:  رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: آزمون کتبی بزرگترین رویداد قرآنی در ۳۲ حوزه امتحانی استان بوشهر با حضور بیش از دو هزار نفر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اکبر مداح  اظهار داشت: آزمون الکترونیکی به شیوه برخط در روزهای یکم و دوم اسفندماه سال جاری در استان بوشهر برگزار شد.

وی افزود: آزمون کتبی بزرگترین رویداد قرآنی در ۳۲ حوزه امتحانی استان بوشهر با حضور دو هزار و ۱۲۵ نفر در ۲۰ رشته قرآنی «حفظ، قرائت، تفسیر و معارفی» همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و متسابقین در آزمون کتبی و شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می‌کنند.

مداح با اشاره به اینکه آزمون معارفی مرحله شهرستانی اوقاف همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم (۹ اسفند) برگزار می شود، افزود: این آزمون کتبی از ساعت هشت صبح پنجشنبه (۹ اسفند) در ۱۲ حوزه امتحانی استان بوشهر همزمان با سراسر کشور در دو نوبت برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آزمون در سالن فجر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بوشهر، دبیرستان شهید بهشتی (ره) برازجان شهرستان دشتستان، مدرسه پسرانه امام خمینی (ره) خورموج شهرستان دشتی، شهرستان های کنگان و دیر در سالن سینما تربیت کنگان، شهرستان های گناوه و دیلم در هنرستان باهنر شهر گناوه، شهرستان های جم و عسلویه در دبیرستان الزهراء (س) شهر جم، دبیرستان شهید بهشتی (ره) وحدتیه شهرستان دشتستان، شهر آبدان در سالن سینما تربیت کنگان و شهر دلوار شهرستان تنگستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر عنوان کرد: در نوبت اول آزمون رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳ جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء ۳۰ قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه برگزار می شود.

وی ادامه داد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می‌شود.

مداح گفت: شرکت کنندگان در آزمون کتبی از روز دوشنبه ۲۹ بهمن لغایت ۷ اسفند و شرکت کنندگان در آزمون شفاهی نیز از روز ۵ اسفند لغایت ۱۰ اسفند فرصت داشتند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه به سایت مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: امسال آزمون رشته‌های سبک زندگی و سیره معصومین، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که در استان بوشهر نیز در این رشته ها نزدیک به ۵۰۰ نفر آقام و خانم ثبت نام کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر