چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۹۰۲
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۴۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز رمضانی صبح شنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: در راستای گسترش خدمات بیمه سلامت در نقاط مختلف استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی از کاهش پرداخت از جیب مردم به عنوان یکی از برنامه‌های مهم بیمه سلامت یاد کرد و افزود: رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع عدالت‌محوری و ارتقای سطح کیفیت در ارائه خدمات از دیگر سیاست‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به بهره‌مندی ۵۱۰ هزار نفر در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت اضافه کرد: ۴۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از این بیمه شدگان به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند بیان کرد: ۷۰ درصد از هزینه‌ها مربوط به خدمات بستری و بیمارستانی و ۳۰ درصد پرداختی‌ها شامل خدمات سرپایی و دارویی است.

پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات دولتی

رمضانی با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز و مؤسسات دولتی تا آذرماه ۹۷ به صورت کامل خاطرنشان کرد: هزینه خدمات سطح یک در سال ۹۷ بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان بوده است که بیش از هفت برابر نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

وی با اشاره به پرداخت سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های خدمات سلامت به مؤسسات تشخیصی درمانی ادامه داد: همه خدمات صدور دفترچه به بخش خصوصی واگذار شده است که در ۲۸ دفتر خدمات دولت استان انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از هزینه‌کرد سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سطوح تخصصی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها در شهرستان‌های دیر و عسلویه ساختمان اداری مستقل نداریم.

لزوم تسریع در احداث ساختمان بیمه سلامت دیر

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه طرح تحول سلامت و افزایش پوشش بیمه از خدمات ملموس دولت است، بیان کرد: نظام ارجاع با توجه به کاهش هزینه‌ها به نفع مردم است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

کریم علی‌حسنی تکریم ارباب رجوع و حسن‌خلق را مهم دانست و افزود: مردم بخش آبدان با توجه به فاصله ۴۰ کیلومتری با مرکز شهرستان خواستار برخورداری از خدمات صدور دفترچه بیمه در شهر آبدان هستند که انتظار می‌رود این خواسته عملیاتی شود.

وی با تأکید بر سرعت‌بخشی در واگذاری زمین برای احداث ساختمان بیمه سلامت شهرستان دیر بیان کرد: امیدواریم در هفته دولت شاهد آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر