دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۳۳
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: آموزش مهارتی متناسب با بازار کار به سربازان استان بوشهر ارائه شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سردار خلیل واعظی صبح شنبه در نشست با مسئولان فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برای رفع مشکل بیکاری و توسعه اشتغال یکی از مهمترین اقدامات توسعه آموزش‌های مهارتی است.

وی دوران سربازی را فرصتی مناسب برای آموزش دانست و اضافه کرد: مهارت‌آموزی سربازان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرارگرفته تا بعد از اتمام دوره سربازی بتوانند خودشان با ایجاد مراکز کارآفرینی در بهبود وضعیت اشتغال اثرگذار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر از بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات کشور یاد کرد و افزود: این موضوع می‌تواند یکی از علت‌های بروز آسیب‌های اجتماعی باشد بنابراین تلاش می شود تا بامهارت آموزی بیکاری را در کشور و استان بوشهر کاهش دهیم.

وی در ارتباط با آموزش سربازان بیان کرد: سربازان بزرگترین سرمایه، ثروت و آینده سازان کشور هستند و باید با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای مختلف در حین خدمت گام بزرگی برای رفع بیکاری، اشتغال و توسعه کشور بردارند.

واعظی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سربازان در توسعه اقتدار ملی و ایجاد امنیت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند باید بیش از این برای آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: اگر سربازان در طول مدت خدمت سربازی آموزش مهارت های فنی لازم را فرا گیرند قطعاً در آینده سر بار دولت نمی شوند و علاوه بر کاهش بیکاری در جامعه نقش بسیار مهمی در زندگی خویش دارند.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر به اهمیت مهارت آموزی در طی دوران مقدس سربازی اشاره کرد و افزود: این اتفاق می‌تواند کمک شایان توجهی به کاهش نرخ بیکاری در کشور داشته باشد.

سردار واعظی با تاکید بر اینکه مهارت افراد می‌تواند بار اشتغال را پس از پایان خدمت سربازی کاهش دهد، اظهار کرد: برای رسیدن به این امر مهم استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی و همچنین بهره گیری از ظرفیت دیگر دستگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نقش مهمی برای مهارت آموزی سربازان ایفا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر