جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۶۲۵
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: همزمان با آغاز فاز دوم بسیج طرح ملی کنترل و اندازه گیری فشار خون، دو پایگاه ثابت سنجش و ثبت فشار خون درکلینیک تخصصی بیمارستان هفده شهریور و شهید صادق گنجی برازجان راه اندازی شد.
به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بیمارستان شهید گنجی، رییس بیمارستان شهید گنجی ضمن حضور در پایگاه سنجش و ثبت فشار خون خود در سامانه، از همه مردم شهرستان تقاضا نمود تا در این طرح شرکت نمایند .
دکتر نادر شکیب آزاد با بیان اینکه از هفدهم خرداد ماه عملا فاز یک طرح غربالگری فشار خون که همانا اطلاع رسانی عمومی به مردم
بوده به پایان رسیده و طرح عملا وارد فاز دوم یعنی سنجش و ثبت فشار خون شده که تا 15تیرماه ادامه خواهد داشتبرپا شده است، اظهار داشت: فشار خون به عنوان پیش زمینه ای برای سایر بیماری ها بخصوص سکته هی قلبی و مغزی هست  که این بیماری ها مشکلات پزشکی و هزینه درمانی سنگین و همچنین مسائل اجتماعی و روانی بسیاری را برای بیماران و خانواده های آن ها به وجود می آورد .
شکیب آزاد افزود:  با پیش آگاهی از فشار خون و چک کردن مستمر آن می توان در مرحله اولیه موضوع را کنترل و از وقایع بعدی جلوگیری نمود.
وی با تا کید لر اینکه مدت زمان پیش رو که حدودا یک ماه هست فرصت مناسبی است تا افراد بالای سی سال که به عنوان گروه هدف این طرح شناخته شده اند در این طرح غربالگری شرکت نمایند.
رییس بیمارستان شهید گنجی ادامه داد: علت برپایی این دو ایستگاه دردرمانگاه هفده شهریور و بیمارستان شهید گنجی به دلیل حضور زیاد و مستمر بیماران به خصوص همراهان بیماران و تعبیه این پایگاه ها در جایگاه انتظار همراهان است.
وی افزود: انتظار می رود با حضور پر شور و به موقع مردم در این طرح غربالگری ، گام بزرگی در جهت پیشرفت سلامت شهرستان و کشور برداشته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر