جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 نفر بر اثر حوادث غرق‌شدگی جان خون را از دست داده‌اند...
کد خبر: ۵۷۰۱۴
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: رییس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 7 نفر بر اثر حوادث غرق‌شدگی جان خون را از دست داده‌اند.

به گزارش فکرشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو با اشاره به افزایش حوادث غرق شدگی همزمان با شروع فصل گرما بیان کرد: دلیل این امر رونق ورزش‌های آبی در فصل تابستان، استفاده بیشتر مردم از ورزش شنا در این فصل و همچنین آب‌تنی برای فرار از گرما است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 18 مورد غرق شدگی به اورژانس 115 گزارش شده که 11 مصدوم  توسط ماموران اورژانس از مرگ نجات یافتند و 7 نیز فوت کردند.

رییس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر غرق‌شدگی‌ها در رودخانه‌های استان به‌ویژه رودخانه دالکی رخ ‌داده است افزود: استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی، شنا در نقاط پرخطر، آشنا نبودن به فنون شنا و اطلاع‌رسانی نکردن به‌موقع اورژانس، علت غرق این افراد بوده است.

وی یادآور شد: بیشتر موارد غرق‌شدگی مربوط به افراد غیربومی است که به علت اطلاع نداشتن شناگران از نقاط ایمن و شنا در نقاط پر خطر مانند رودخانه دالکی دچار غرق شدگی می‌شوند.

دکتر دادجو تصریح کرد: تابلوهای نصب‌شده در سواحل به‌منظور اعلام آلوده بودن شناگاه‌ها است زیرا شنا کردن در آب‌های آلوده منجر به ایجاد مشکل تنفسی، عفونت چشم، گوش و پوست می‌شود که متأسفانه مردم به این موضوع توجه ندارند.

به نوشته صداوسیما، وی از مردم به ویژه کودکان و نوجوانان خواست برای پیشگیری از غرق شدن همواره در سواحل ایمن و با تجهیزات ایمنی شنا کرده و از ورود به مناطق عمیق و غیرایمن خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر