جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۶۵۵
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۷ ساله گفت: دهمین اهدای عضو استان بوشهر در سال جاری انجام شد.

به گزارش فکرشهر، علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بامداد امروز دهمین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال جاری انجام شد و چهار عضو بدن زنده‌یاد ابوالفضل روئین نوجوان ۱۷ ساله در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه این نوجوان ۱۷ ساله بر اثر تصادف با موتور دچار ضایعه مغزی شده ‏بود افزود: مرگ مغزی زنده‌یاد ابوالفضل روئین پس از انجام آزمایش‌های لازم توسط تیم ویژه فراهم آوری اعضای پیوندی ‏استان بوشهر تائید شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تقدیر از ایثار خانواده این نوجوان و رضایت برای اهدای اعضای بدن فرزندشان، اضافه کرد: دو کلیه، کبد و پانکراس ابوالفضل برداشت شد و برای پیوند به شیراز منتقل شد.

وی با اشاره به انجام بیش از ۵۰ مورد ایثار ماندگار در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اقدامات ایثارگرانه باعث نجات جان بیش از ۱۷۰ هم‌وطن شده است.

باقری ادامه داد: افرادی که تمایل به مشارکت در این عمل خیرخواهانه دارند می‌توانند نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند و این کار خداپسندانه را ترویج کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر