پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۸۲۴
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در شروع به کار دانشگاه فرهنگیان دشتی شد.

به گزارش فکرشهر، سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اوایل سال ۹۸ با تغییر سیاست های وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان مجدداً موضوع راه اندازی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی را در سطوح عالی پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: این موضوع را در شورای آموزش و پرورش اخیر استان با حضور استاندار بوشهر مطرح کردیم و مقرر شد از این ظرفیت و امکانات موجود برای آموزش ضمن خدمت فرهنگیان استان بوشهر مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: از ابتدای این دوره مجلس شورای اسلامی پیگیری های متعددی برای شروع به کار این دانشگاه در شهرستان دشتی انجام شد و در آخرین نشستی که اوایل سال جاری با دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان کشور داشتیم، شروع به کار این دانشگاه برای فرهنگیان موضوع ماده ۲۸ مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از تصویب این موضوع در شورای آموزش و پرورش استان، استخدامی های جدید آموزش و پرورش استان در سال جاری که حدود ۴۰۰ نفر است و حدود نیمی از آنها برای شهرستان‌های دشتی و شهرستان‌های جنوب استان خواهند بود، دوره های ضمن خدمت خود را می توانند در دانشگاه فرهنگیان دشتی آموزش ببینند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری ریاست دانشگاه فرهنگیان استان و با راه اندازی این دانشگاه در سال جاری، شرایط برای برگزاری تمامی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان شهرستانهای جنوبی استان شامل تمامی نیروهای آموزش و پرورش استان اعم از حق التدریس و ... نیز فراهم شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این دوره مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضت سواد آموزی بود که بر اساس این اقدام، دولت مکلف شده است تمامی نیروهای حق التدریس کشور که حدود ۳۲ هزار نفرند را تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آورد.

نماینده دشتی و تنگستان گفت: بر اساس قانون مصوب برنامه ششم توسعه، کمیته‌ای در دولت و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و بعد از دو ماه آیین نامه استخدام معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها را تدوین کردند و برای بررسی به کمیسیون اجتماعی دولت رفت و امیدواریم هیات دولت هر چه سریعتر این آیین نامه را در دستور کار قرار داده و با تسریع در تصویب آن، روند استخدام معلمان حق التدریس که می بایست بدون برگزاری آزمون باشد، آغاز شود.

شهریاری گفت: بودجه مناسب این کار توسط مجلس در قانون بودجه سال ۹۸ مصوب شده و با توجه به شرایط اقتصادی موجود دولت، مقرر شده در سال جاری حدود ۱۳ هزار معلم حق التدریس به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده و الباقی معلمان حق التدریس نیز در سال‌های آتی و تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر