جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۸۷۴
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در راستای ممنوعیت عرضه، توزیع و فروش نمک دریا، طرح ضربتی جمع‌آوری و معدوم‌سازی از سطح عرضه اجرا و بیش از سه تن نمک دریا کشف و جمع‌آوری شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، حسن فخرایی افزود: تابستان امسال در اجرای این طرح ۲۸ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۱۴ گروه از عطاری‌های واقع در شهرستان بوشهر بازدید و بیش از سه تن نمک دریا کشف و ضبط و نابود شد.

وی بیان کرد: این‌گونه نمک‌ها ناخالصی‌هایی مانند شن، ماسه، خاک، گچ، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و آرسنیک دارند که منجر به بروز عوارض نامطلوب در دستگاه‌های گوارشی، کلیوی، کبدی، ریوی و جلوگیری از جذب آهن می‌شوند و سرطان‌زا هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: با توجه به مصرف انواع نمک در آماده‌سازی غذا‌های عرضه‌شده در رستوران‌ها، غذا فروشی‌ها و منازل، و نقش تغذیه‌ای آن در رژیم غذایی، باید به‌طور ویژه بر کیفیت و فرایند مصرف آن نظارت شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط به‌طور مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی نظارت می‌کنند و همه اقلام مواد غذایی به ویژه نمک‌های خوراکی را بازبینی و در صورت مشاهده تخلف، محصولات بدون مشخصه بهداشتی و غیرمجاز را جمع‌آوری و نابود می‌کنند و با متخلفان طبق قانون ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی برخورد جدی خواهد شد.

فخرایی از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر