پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۲۲۸
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ماهیت پیاده‌روی اربعین به تمام معنا فرهنگی است و این مهم می‌طلبد متولیان با دقت و ظرافیت خاص امور فرهنگی به این حوزه ورود کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سرهنگ سهراب انبارکی روز شنبه در نشست با موکب‌داران استان بوشهر افزود: این پیاده‌روی پیش از اینکه برای سلامتی جسمانی باشد مقوله‌‎ای مهم برای سلامت روحانی انسان است.

وی یادآور شد: پیاده‌روی اربعین منهای بصیرت افزایی و تبیین گفتمان ولایت تنها یک پیاده‌روی برای سلامت جسمانی و فاقد هر نوع ارزش دیگری است.

انبارکی افزود: گفتمان رهبری به عنوان نائب بر حق امام عصر(عج) باید بخوبی در اجتماع میلیونی اربعین مورد تبیین قرار گیرد.

وی ادامه داد: زمانی کنگره حج با ۲ میلیون نفر جمعیت به عنوان بزرگ‌ترین کنگره جهان اسلام بود ولی اکنون پیاده‌روی اربعین با بیش از ۲۰ میلیون زائر در این زمینه سرآمد است.

وی در بخش دیگری اظهارداشت: سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در ۲ بخش پیش و بعد از اربعین حسینی در مسیر حرکت زائران هم استانی به آنها در زمینه پذیرایی و اسکان ارائه خدمات می‎کند.

انبارکی یادآور شد: در این ارتباط موکب سپاه استان بوشهر برای خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه مستقر و  روزانه بیش ۹ هزار  پرس غذا توزیع می‌کند.

وی گفت: در این زمینه  خدمات پزشکی، اورژانسی و امدادی در مراسم اربعین حسینی مورد توجه قرار دارد که پزشکان و کادر درمانی بدون هیچ چشم‌داشتی داوطلب همکاری در این زمینه شدند.

استان بوشهر امسال در مسیرهای داخلی ۲۴ موکب، مرز شلمچه پنج موکب، شهر نجف سه موکب، در مسیر نجف به کربلا ۱۱ موکب و  ۲۳ موکب نیز در کربلای معلی پذیرای زائران هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر