يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۴۸
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

فکرشهر: نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: آمریکای امروز همانند سال ۳۲ و بعد از جنگ جهانی نیست و قدرت او رو به افول و سقوط است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مهدی چمران روز دوشنبه درآئین روز ۱۳ آبان در کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس در جمع دانش‌آموزان بوشهری افزود: کسانی که دل به آمریکا بستند و چشم به آن طرف آبها دوخته‌اند.

بدانند به قدرتی دل بسته‌اند که در حال افول و سقوط است و در مقابل او نیروها و قدرت‌های نوظهوری در دنیا رشد می‌کند که یکی از آنها ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: آمریکا امروز از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط مناسبی قرار ندارد و یکی از مقروض‌ترین کشورها و از نظر نظامی در شرایطی نیست که بتواند در مقابل همه کشورها از جمله ایران اسلامی بایستد.

چمران گفت: امروز رزمندگان، جوانان شجاع و برومند ایران اسلامی با سلاح بومی در کرانه خلیج فارس و دریای عمان گران قیمت‌ترین پهپاد آمریکایی را ساقط کردند.

وی ادامه داد: در حمله‌های نظامی، ایران در جایگاهی است که امروز با قدرت و صلابت در مقابل آمریکا ایستاده و مقاومت می‌کند و آمریکا ناچار است این قدرت را بپذیرد.

این فعال اصولگرا اظهار کرد: هرچند ما نیز با مشکلاتی روبه‌روهستیم اما ما کوس ابرقدرتی را نمی‌زنیم ومانند همه کشورهای دیگر به استثنای آمریکا و اسرائیل دوست همه ملت‌ها و کشورها هستیم و می‌توانیم ارتباط نزدیک و صمیمانه‌ای داشته باشیم.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در زمان اول انقلاب برای تهیه سیم خاردار با مشکل روبه‌رو بود اما امروز توان تولید تجهیزات پیشرفته نظامی را دارد.

وی بیان کرد: این سلاح‎ها و تجهیزات پیشرفته نظامی را دشمن بیش از ما دارد اما آنها مکتب، اعتقاد، اسلام، رهبری و سلاح بران شهادت که ملت ایران به آن مجهز است را ندارند.

چمران گفت: جوانان ایرانی وقتی با این نیرو و قدرت از این توانمندی‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند پهپاد آمریکایی را بدون هیچ هراسی سرنگون کنند.

وی ادامه داد: آمریکا در مقابل سقوط پهپاد خود به وسیله جوانان ایرانی می‌خواست یک نقطه را بمباران کند تا قدرت پوشالی آنها در دنیا دچار کمبود و خجالت‌زده نشود اما جواب داده شد یکی بزنی ده تا می‌زنیم در این شرایط استکبار جهانی درمقابل ایمان، اعتقاد، ولایت و سلاح شهادت ملت ایران کوتاه آمد.

وی بیان کرد: آمریکا تلاش می‌کند با نفوذ اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فکری و سیستم‌های پیشرفته جاسوسی بتواند جای پایی در ایران اسلامی باز کند ولی ملت ایران در مقابل آنها ایستاد.

چمران با اشاره به امضای برجام گفت: آمریکا امروز مذاکرات جدیدی را دنبال می‌کند و نظرشان از مذاکره به زانو درآوردن ملت ایران است.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا با استفاده از سلاح تحریم اقتصادی و نفوذ فرهنگی و فکری در تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی است.

این فعال سیاسی یادآورشد: ایران امروز حتی در مبارزه اقتصادی نیز در مقابل آمریکا ایستاده و ثابت کرد بدون فروش نفت هم می‌توان کشور را اداره کرد چرا که ایران اسلامی با داشتن منابع زیرزمینی و رو زمینی، نیروی انسانی درس خوانده، متخصص و باهوش کشوری غنی و توانمند است.

چمران گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی داشتیم و از توان مردان پاک، درست، صالح و جوانان برومند استفاده کنیم شرایط اقتصادی کشور هرروز بهتر می‌شد.

این فعال اصولگرا اضافه کرد: هدف مهم دشمن امروز نفوذ فکری و فرهنگی است و امروز دانش‌آموزان و دانشجویان این سرزمین در خطر نفوذ فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد: جوان و نوجوان ایرانی باید بداند ایرانی مسلمان، پایه‌گذار بسیاری از علوم جدید بوده و ما دانشمندان بزرگی داشتیم که قبل ازدانشمندان اروپایی این علوم را کشف کردند برهمین اساس مهمترین برنامه ما در این شرایط باید واکسینه کردن دانش‌آموزان در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی دشمن باشد.

چمران یادآورشد: روزی اسرائیل فریاد می‌زد از نیل به فرات اما امروز ما به پشت دروازه‌های آنان رسیدیم و برای در امان ماندن از نیروهای حزب‌الله، حشدالشعبی، سوری و ایرانی نگران مرزهای خوداست.

وی اضافه کرد: امروز استکبار جهانی برای خنثی و کوچک شمردن راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین در لبنان و عراق پول پخش می کنند اما باز هم به نتیجه نمی‌رسد.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز با همت رئیس قوه قضائیه درمبارزه با فساد در مدت هفت ماه ۴۹ هزار میلیارد تومان به بودجه دولت و  کشور بازگردانیده شد و این  رقم معادل یارانه یک سال مردم است که پرداخت آن در برخی شرایط برای دولت سخت می‌شود و به اندازه نصف شهر تهران زمین به وزارتخانه های دولتی بازگشت داد.

وی تاکید کرد: این عملکرد نشان داد ما می‌توانیم بدون دل بستن به کسی با تکیه بر توان خود، توکل و امید کار کنیم و ایرانی آباد، آزاد و مستقل داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر