پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۴۳۰
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲

فکرشهر: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان بوشهر زیرنطر کمیته امداد هستند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مسلم انیژپور با بیان اینکه فقر پدیده‌ای اجتماعی است گفت: اغلب خانوار‌ها به شکل ارادی در فقر نقشی ندارند بلکه مشکلات طبیعی و اجتماعی که برای افراد رخ می‌دهد آن‌ها را به سمت فقر سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و رفع نیاز‌های فقرا از وظایف ذاتی کمیته امداد است افزود: منابع کمیته امداد پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان نیست و بنابراین تلاش می‌شود از ظرفیت‌های مردمی و دیگر دستگاه‌های دولتی برای رفع مشکلات موجود استفاده شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند که یا به دلیل فوت سرپرست و یا به دلایل دیگر اجتماعی در حال حاضر سرپرست خانوار و زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه تمام فرزندان بدون پدر در طرح اکرام ایتام کمیته امداد عضویت دارند خاطرنشان کرد: این طرح سال‌هاست در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال اجرا می‌شود و هم‌اکنون در استان بوشهر یک شبکه ۱۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین را در خود جای داده است.

انیژپور با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار و ۶۲۰ فرزند یتیم و محسنین در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند اضافه کرد: با وجود اینکه همه این فرزندان دارای حامی هستند، ولی از سرانه خیلی پایین کمکی برخوردار هستند که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش کمی سرانه این ایتام هستیم.

وی با تشریح طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت خاطرنشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در زمینه حمایت از ایتام بی سرپرست برنامه‌ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل ۱۰ هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر