جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۵۶۶۳
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره‌کل از منابع انتشار بوی نامطبوع در شهرستان‌های عسلویه و کنگان که در برخی موارد شدت آلودگی آن موجب نارضایتی شهروندان می‌شود، شکایت کرد.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، فرهاد قلی نژاد در این ارتباط فزود: بوی نامطبوع یکی از مصداق‎های آلودگی هوا بوده که انتشار بو در شهرستان‌های عسلویه و کنگان در برخی از روزها موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی محیط زیست می‌شود.

وی بیان کرد: براساس قوانین و مقررات هیچ واحد صنعتی مجاز به انتشار بوی نامطبوع نیست و باید واحدهای صنعتی دقیق کنترل بو دقت و نظارت لازم را بکار گیرند.

قلی نژاد ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ماه‌های گذشته با بازدیدهای میدانی و بررسی‌های کارشناسی، منابع انتشار بوی نامطبوع را در شهرستان عسلویه شناسایی و پیگیری لازم را با تعیین مهلت قانونی برای کنترل و رفع آن تعیین کرده‌است.

وی یادآور شد: همچنین پیگیری قضایی علیه یکی از عاملان انتشار بو را آغاز کرده‌است و در صورتی که واحدهای صنعتی مستقر در منطقه برای کنترل بو در مهلت مقرر اقدام نکنند با پیگیری قضایی وفق قوانین و مقررات فعالیت واحدهای آلاینده متوقف خواهد شد.

انتشار بوی نامطبوع وفق قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ یکی از آلاینده‌های هوا است و انتشار بو تاثیرات نامطلوبی را بر سلامت شهروندان و محیط زیست دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر