سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۷۴۸
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون، ۱۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل از مزارع استان برداشت شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل از نیمه اول آبان در استان بوشهر آغاز شده و تا اوایل اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر زیر کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل رفته است افزود: ۲۵۰۰ هکتار از این اراضی مربوط به شهرستان دشتستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: تا کنون بیش از ۱۸۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع استان برداشت شده که بیشتر این محصول از مزارع دشتی، دیر و دشتستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۳۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد که ۱۲۹ هزار تن محصول تولید شده در فضای باز و بقیه گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای بوده است.

عمرانی، کشور‌های آسیای میانه، روسیه، قطر، عراق، افغانستان و پاکستان را مقصد گوجه‌فرنگی صادر شده از استان بوشهر عنوان کرد.

داوود عادلیان رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان نیز گفت: متوسط برداشت گوجه‌فرنگی در هر هکتار ۶۰ تن است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن محصول از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

استان بوشهر با تولید ۵۶۵ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل، رتبه نخست تولید این محصول در کشور را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر