پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۴۳۲
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶

فکرشهر: رییس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت ستاد انتخابات استان بوشهر از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شد، افزود: 26 هیات اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌های مستقل استان بوشهر تشکیل شد که 208 نفر به‌عنوان اعضای اصلی و 130 نفر عضو علی‌البدل در این هیئت‌ها تعیین شدند.

به گزارش فکرشهر، خورشیدی امروز در نشست خبری، از تعیین  720 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 720 شعبه اخذ رای در 4 حوزه  انتخابیه استان بوشهر برگزار می‌شود. از این تعداد شعب، 501 شعبه اصلی و 219 شعبه سیار اخذ رای واجدان شرایط در 4 حوزه انتخابیه استان بوشهر را بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه کاندیداهای تأیید شده به حوزه‌های انتخابیه ابلاغ شده است گفت: تبلیغات کاندیداها از 8 صبح فردا تا ساعت 8 صبح یک اسفندماه آغاز و از ساعت 8 صبح اول اسفندماه سکوت تبلیغاتی برای برگزاری انتخابات در 2 اسفندماه برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کمترین تخلفات تبلیغاتی از سوی ستادها و کاندیداهای انتخاباتی در استان بوشهر گزارش شده خاطرنشان کرد: 4 اصل  امنیت، شفافیت، سلامت و مشارکت حداکثری در انتخابات مورد توجه قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به برقراری امنیت کامل در نقاط مختلف استان بیان کرد: در زمان برگزاری انتخابات در 2 اسفندماه پرسنل نیروی انتظامی حافظ امنیت در شعبه اخذ رای هستد که استان بوشهر دغدغه‌ای در این مورد ندارد.

خورشیدی با اشاره به اینکه در استان بوشهر 783 هزار نفر حق رای در انتخابات 2 اسفندماه را دارند، افزود: 420 هزار نفر آقا و 363 هزار نفر خانم واجدان شرایط رای در استان بوشهر هستند.

وی به رای اولی‌ها پرداخت و بیان کرد: در استان بوشهر 37 هزار و 659 نفر برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

خورشیدی اضافه کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم 294 هزار نفر در حوزه دشتستان بیش از 169 هزار نفر، در حوزه دشتی و تنگستان 108 هزار نفر و در حوزه جنوب استان 212 هزار نفر واجد رای دادن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تعرفه‌های رای‌گیری بیش از جمعیت موجود به استان منتقل و در حوزه‌های انتخابیه اصلی توزیع می‌شود.

وی درباره الکترونیکی برگزار کردن انتخابات افزود: امیدوار بودیم این دوره از انتخابات به صورت تمام الکترونیک در استان بوشهر برگزار شود زیرا همه زیرساخت‌های مورد نیاز هم وجود داشت و و وزارت کشور نیز آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه‌های انتخابیه دارای یک نماینده را اعلام کرده بود اما بنا به معذوریت‌هایی شورای نگهبان تایید نکرد، اما در شعبه‌های رای‌گیری استان و کشور احراز هویت به‌ صورت تمام الکترونیکی خواهد بود و شهروندان با ارائه شناسنامه و کد ملی ابتدا احراز هویت الترونیکی آنان انجام و بعد از آنها رای‌گیری می‌شود.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: همچنین برای کمتر معطل شدن افراد در حوزه رای‌گیری در این دوره برخلاف دوره‌های قبل ارقام و موارد مختلفی از رای دهندگان که در برگه ثبت می‌شد به چهار مورد خلاصه شده‌ است؛ همچنین بتازگی قانونی به نام شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده‌است.

خورشیدی گفت: هرچند زمان کمی برای شناسایی این قانون بود اما رای دهندگان و داوطلبان باید این قانون را رعایت کنند و با توجه به الزامی بودن جرم انگاری موارد ممنوعیت شهروندان به این مورد باید توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در هر شعبه اخذ رای یک نماینده فرماندارحضور دارد و همه مجریان و ناظران به رغم داشتن هر سلیقه و رایی موظف به رعایت اصل بی طرفی در روز رای گیری هستند.

خورشیدی تاکید کرد: با نظارتی که از سوی مردم و به ویژه خبرنگاران انجام می‌شود، هر تخلف تاثیرگذار به هیات بازرسی و نظارت و شورای نگهبان و قوه قضاییه گزارش شود و بهار انتخابات را با کمترین تخلف پشت سر گذاشتیم وانتظار می‌رود در ادامه نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی درباره  فعالیت خانه احزاب گفت: زحمت‌های فراوانی برای راه‌اندازی خانه احزاب دراستان بوشهر کشیده شد و هزینه‌های مختلفی پرداخت شد اما آنچنان که امیدوار بودیم عملکرد خانه احزاب در این استان راضی کننده نبود. خانه احزاب نهاد صنفی در استان است و هیچ تفوق سلسله مراتبی برآنها نداریم و وظیفه ما فراهم کردن مکان مناسب برای آنها و اینکه خواهش کنیم فعالیت خود را انجام دهند برهمین اساس از آنها خواهش کردیم که فعالتر عمل کنند بویژه کنون که در آستانه انتخابات هستیم.

وی گفت: خانه احزاب ایران ساز و کاری برای نظارت بر شعب استانی خود دارد که امید می‌رود زمینه فعال تر شدن این خانه را ایجاد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر