جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۴۷۶
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید ۱۰ مجمتع آبرسانی روستایی با ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: با راه‌اندازی این مجتمع‌ها مشکل آبرسانی به ۱۰۶هزار نفر در قالب ۲۱۶ روستای مناطق مختلف این استان برطرف شده‌است.

وی بیان کرد: با این اعتبارات تاکنون افزون بر ۷۱۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع،۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره و پنج باب ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث شده‌است.

حمزه پور اضافه کرد: برای تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب مخزن روستای قلعه سفید به طول ۵.۴ کیلومتر با ۶۲ میلیارد ریال، نوسازی و توسعه 20 کیلوتر شبکه فرسوده شهر دالکی با ۶۳ میلیارد ریال و  احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای ۹.۱ کیلومتر خط انتقال آب‌شیرین‌کن عسلویه با ۲۷ میلیارد ریال، احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی شهر ریز با ۲۵ میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های مهم آبرسانی روستایی استان بوشهر عنوان کرد.

حمزه پور گفت: حفر و تجهیر ۱۱ حلقه چاه و انتقال آب از چاه‌های محلی به مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی شهر برازجان به‌طول ۵.۵ کیلومتر با ۱۶۵ میلیارد ریال و طرح بهسازی بستر و احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی شبانکاره با ۱۷۰  میلیارد ریال اعتبار از جمله دیگر پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در زمان حاضر ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ۱۷۷ هزار نفر است که تا سال ۱۴۲۰ قابلیت افزایش به میزان ۴۸۸ هزار نفر را دارد.

حمزه‌پور اضافه کرد: پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و اکنون پروژه کف و جداره سازی لاگون‌های تصفیه‌خانه آن در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یکهزار میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی استان بوشهر در حوزه آب شیرین کن سرمایه‌گذاری شده که ۳۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن وارد مدارد و ۱۲۰ هزار مترمکعب در قالب ۱۱ سایت در دست ساخت است.

وی یادآور شد: سال گذشته دولت ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید آب از آب شیرین کن‌ها پرداخت کرده‌است براین اساس به صورت میانگین برای هر مترمکعب ۱۰ هزار تومان پول پرداخت می‌کند این درحالی است که تنها از مردم ۵۰۰ تومان بابت هر متر مکعب آب گرفته می‌شود.

حمزه پور گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب توسط مردم با توجه به اجرای طرح‌های موثر آبرسانی، در اوج تابستان مردم با بحران ناشی از آب آشامیدنی روبرو نیستند و با مدیریت مصرف انتظار می‌رود بتوانیم این تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با حمایت استاندار و همکاری دستگاه قضایی تاکنون ۲ هزار انشعاب غیر مجاز آب در این استان قطع شده‌است.

وی تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاضلاب در بافت قدیم، پایدار کردن مشکل آب نوار ساحلی تنگستان، عسلویه و دیلم و تامین یک روز در میان آب در این مناطق، شبانه روزی کردن آب محله‌های جنوبی شهرستان بوشهر و پایدار کردن را از جمله اقدام‌های انجام شده در استان بوشهر عنوان کرد.

معاون ‌امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: امسال سه سد ارغون کلمه، اخند عسلویه و خاییز تنگستان که نقشی مهم در تامین آب پایدار آشامیدنی این استان دارند آبگیری می‌شود.

مهرداد ستوده افزود: در این ارتباط شال گذشته نیز سد تنگ‌ارم دشتستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اجرای 6 طرح سدسازی در ۲ سال گذشته در استان بوشهر را کار مهم و بزرگی دانست و  ادامه داد: سد دالکی روند اجرایی مطلوبی دارد که تلاش می‌شود این سد امسال به مرحله آبگیری برسد.

ستوده با اشاره به طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر گفت: پروژه شیرین سازی آب دریا به ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب در ساحل بوشهر در دست اجرا است که بر اساس تعهد سرمایه‌گذار اوائل سال آینده افتتاح و وارد مدار تولید می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با افتتاح این پروژه مشکلات جیره بندی آب آشامیدنی بوشهر برطرف خواهد شد.

ستوده با قدردانی از تلاش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برای نوسازی شبکه آبرسانی اضافه کرد: در این ارتباط  در ۲ سال گذشته فعالیت‌هایی مهم انجام شده زسرا ۲۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده شهرهای استان بوشهر در شرایط سخت اقتصادی نوسازی و اصلاح شد.

وی بیان کرد:  ۸۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی روستاهای استان بوشهر نوسازی و اصلاح شده که ۵۰۰ کیلومتر آن در دولت دوازدهم محقق شده‌است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بوشهر را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و بیان کرد: در سه سال گذشته ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به امکانات آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شد.

ستوده یادآور شد: همچنین ۴۰ کیلومتر راه‌های دسترسی بین مزارع در سال گذشته در استان بوشهر اجرا شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر