جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۶۱
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت:وفاداری بی نظیر یاران و اصحاب امام حسین (ع) در کربلا حماسه باشکوه و صحنه فراموش نشدنی در تاریخ است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت عاشورای حسینی با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: امام حسین (ع) با وجود شرایط سخت در صحرای کربلا و مصائب بسیار، شکرگزار خداوند بودند و در آن شرایط نیز زبان به شکوه و گلایه نمی‌گشایند.

امام جمعه گناوه با اشاره به خطبه امام حسین (ع) در شب عاشورا افزود: شب عاشورا شب فراموش نشدنی تاریخ بشریت و شبی بی نظیر و بی بدیل است.

وی گفت: امام حسین (ع) در خطبه شب عاشورا از پنج نعمت نبوت، قرآن کریم، فهم دین، گوش دادن و قدرت شنیدن و چشم و نعمت دیدن خداوند را شکر می‌کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امام حسین (ع) در شب عاشورا به وفاداری یاران و اهل بیت خود اشاره می‌کند و آنها را وفادارترین و بهترین اصحاب و اهل بیت بیان می‌فرمایند و این مدال افتخاری که به اصحاب و یاران خود عطا می‌فرمایند.

وی ادامه داد: نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که اصحاب و یاران امام حسین (ع) با آفرینش این حماسه بزرگ و فراموش نشدنی در تاریخ، بهترین اصحاب و یاران هستند.

وی گفت: این اصحاب و یاران باوفا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه خدا و همراه با ولی خدا و امام خود فدا کردند و با آنکه امام حسین (ع) بیعت خود را از همه آنها برداشت و اجازه داد تا با استفاده از تاریکی شب از لشکر جدا شوند ولی آنها با وفاداری در کنار امام و رهبر خود ایستادند و ایشان را تنها نگذاشتند.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: وفاداری بی نظیر یاران و اصحاب امام حسین (ع) در کربلا حماسه باشکوه و صحنه فراموش نشدنی در تاریخ است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و ویژگی‌های این نماز یادآور شد: امام حسین (ع) درظهر روز عاشورا نمازی را اقامه کردند که به وقت بودن، جماعت بودن و علنی اقامه شدن آن در برابر همه از ویژگی‌های این نماز است.

وی با اشاره به شهدای کربلا که خود را سپر امام (ع) در هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا قرار دادند اضافه کرد: تعدادی از اصحاب امام حسین (ع) در هنگام اقامه نماز خود را سپر امام (ع) قرار دادند که یکی از نمونه‌های وفاداری اصحاب امام حسین (ع) به رهبر و پیشوای خود بود.

امام جمعه گناوه با اشاره به مهمترین درس‌های نهضت عاشورا گفت: اهمیت به نماز و اقامه آن در جامعه، اهمیت به قرآن و کلام وحی، ایثار و ازخودگذشتگی، ولایت پذیری، تسلیم و رضایت در برابر امر پروردگار و استقامت در برابر مصائب مهمترین درس‌هایی است که باید از نهضت عاشورا، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر