چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۷۶
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

فکرشهر:  امام جمعه بندر دیر گفت: راهکار مقابله با هتاکی علیه پیامبر (ص) روش فرهنگی و افشای چهره واقعی مدعیان آزادی و حقوق بشر است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی دیر ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اسلام (ص) و حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اهانت‌ها افزود: همه ادیان الهی وام دار پیامبر خاتم هستند.

وی اضافه کرد: قرآن آموزه های پیامبران الهی گذشته را احیا کرد و حقیت‌ها را به مردم نشان داد و این ارزش‌ها که در جامعه مطرح است، حاصل تلاش پیامبر خدا بوده‌است.

امام جمعه دیر بیان کرد: از ترس گسترش اسلام امروز به نام تمدن و حقوق بشر به پیامبر خدا حضرت محمد(ص) و ارزش‌های اسلامی توهین می‌کنند و به مساله اسلام هراسی دامن می‌زنند و این بخشی از ضدیت علیه اسلام است که نشان از باطن ظلمانی این افراد است.

وی اضافه کرد: امت اسلام با هوشیاری و بیداری خشم خود را از این افراد ابراز داشتند و همین کار هم باعث عقب نشینی آنان از عمل ناپسند خودشان شد.

حجت الاسلام حسینی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: سلامت بر امنیت و اقتصاد اولویت دارد و اگر جامعه سالم باشد، امنیت و اقتصاد نیز به جلو می رود.

وی افزود: همه باید خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند و تلاش کنند تا خطر این ویروس در جامعه فرهنگ سازی شود و همه مردم قانع شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی دیر گفت: با تلاش و همراهی سایر اعضا مصوبات جلسه گذشته که در رابطه با نظارت بر آرامستان‌ها و مراسم عقد و عروسی، تشییع جنازه و ختم اموات و نظارت بر صنف ها بود، نحو احسن اجرایی شد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: مردم انتظار دارند که اگر نانوایی اصول بهداشتی رعایت نمی‌کند تعطیل نشود بلکه نانوایی‌های متخلف جریمه شوند تا مردم با مشکل تامین نان روبرو نشوند.

وی در ارتباط با ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌ها و  تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر اضافه کرد: انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

وی گفت: این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مردم مسلمان و مقامات بسیاری از کشورها موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

ناطقی پور ادامه داد: جامعه فرهنگ و هنری شهرستان همدوش با مردم مسلمان جهان این اقدام را محکوم کرده و برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ نبوی و حمایت از رسول خدا اشعاری در فضای مجازی خواهند سرود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر