سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۰۳
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۳۰ رشته صنایع دستی در بازارچه عمارت مبارکی این استان به صورت متمرکز فعالیت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، لیلا رحیمی پس از بازدید از فرآیند آماده‌سازی این بازارچه، به رسانه‌ها اعلام کرد: ۱۱ رشته از این صنایع دستی خاص این استان است و در کنار فروشگاه‌های صنایع دستی، در بازارچه تجهیزات عکاسی با لباس محلی و کافی شاپ عمارت نیز راه اندازی می‌شود تا در کنار خرید، گردشگران خاطرات سفر خود به بوشهر را ثبت کنند.

وی افزود: بازارچه صنایع دستیعمارت مبارکی یکی از بناهای ارزشمند بافت تاریخی بوشهر در محله بهبهانی است که براساس کاربری تعریف در حوزه صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده‌است و اکنون با پایان یافتن نورپردازی، در مرحله چیدمان و جانمایی تجهیزات قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از نکات مثبت و قابل توجه در این بازارچه تولید و عرضه همزمان است و گردشگر می‌تواند با بازدید از کارگاه صنایع دستی مختلف و آشنایی با چگونگی مراحل تولید آن، اقدام به خرید کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: هدف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از واگذاری عمارت مبارکی با این کاربری، توسعه و ترویج صنایع دستی استان بود و در کنار آن به دنبال تحقق اهداف دولت مبنی بر فعال شدن بخش خصوصی در هر دو حوزه صنایع دستی و گردشگری هستیم.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر چهار هزار و ۵۰۰ صنعتگر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

مبارکی یکی از عمارت‌های بافت تاریخی شهر بوشهر است که در محله بهبهانی قرار دارد و در تاریخ ٢٧ دی ماه ١٣٧٩ به شماره ثبت ٢٩۴٧ به ثبت آثار ملی ایران در آمده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر