شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۶۷
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تخصیص نهاده‌های دامی یارانه‌دار به واحدهای صنعتی دام سنگین منوط به انجام عملیات پلاک‌گذاری دام‌ها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد صادق یزدان شناس به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس دستورالعمل نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، واحدهایی که تاکنون به این موضوع اقدام نکرده اند تا ۱۵ آذر فرصت دارند نسبت به پلاک کوبی و هویت‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تخصیص نهاده‌های دامی به گاوداری صنعتی علاوه بر هویت‌گذاری منوط به داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر است و احدهایی که اعتبار پروانه آنها به پایان رسیده‌است، با مراجعه به سازمان نظام مهندسی کشاورزی  و منابع طبیعی استان بوشهر و یا شعبه‌های شهرستانی نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

یزدان شناس گفت: تخصیص نهاده‌های دامی به واحدهای فاقد پروانه بهره‌برداری معتبر و بدون هویت‌گذاری پس از تاریخ تعیین شده ممنوع است.

یزدان شناس بیان کرد: گاوداری‌های غیر صنعتی و روستایی، بدون در نظر گرفتن اینکه واحد دامداری دارای پروانه است یا خیر، پس از انجام پلاک کوبی و ثبت در سامانه جامع هویت‌گذاری، نهاده‌های مورد نیاز  از کارخانه‌های  خوراک دام و یا تعاونی‌ها تامین می‌شود و این دسته از واحدها نیز تا ۱۵ آذر فرصت دارند نسبت به هویت‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت از ابتدای دی ماه، نهاده یارانه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تخصیص نهاده به پرورش دهندگان دام سبک نیز براساس آمار واکسیناسیون دامپزشکی انجام می‌شود و تعاونی‌ها و تشکل‌های دامداران موظف هستند پس  از ثبت  دقیق اطلاعات دامداران نسبت به تحویل نهاده اقدام کنند.

یزدان شناس گفت: تشکل‌هایی که وظیفه تحویل نهاده به پرورش دهندگان دام سبک استان بوشهر را دارند باید ماهانه ۱۰ درصد دام سبک زیر پوشش خود را  پلاک کوبی و هویت‌گذاری کنند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، حداقل ۱۰ درصد واحدها را به صورت ماهانه تحت پایش میدانی و راستی آزمایی قرار خواهد داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر