شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۸۶
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: نماینده شهرستان‌‏‎های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به توسعه متوازن زیرساخت‌های بندری و گمرکی در شهرستان‏‎های ساحلی این استان ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز دوشنبه در نشست مدیران دستگاه‌‎های اقتصادی استان بوشهر افزود: توسعه بندر و گمرک بوشهر به عنوان مرکز استان حائز اهمیت ویژه است ولی این نوع رویکرد نباید منجر به غفلت نسبت به ظرفیت سایر شهرستان‌‎های ساحلی این استان  شود.

وی بیان کرد: رویکرد تمرکز بر ایجاد تمامی زیرساخت‌‎ها در بندر بوشهر باعث ایجاد یک سری مسائل و مشکلات برای این استان خواهد شد.

کرمی ادامه داد: توسعه اقتصادی استان بوشهر نیارمند ترسیم شبکه اقتصادی است و  وجود شبکه‎‌ای که بتواند همه حوزه‌‏های تولید تا بازاریابی را در برگیرد کمک شایانی به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر است.

کرمی اظهار داشت: در ارتباط با احداث سیلوی ذخیره گندم به عنوان یکی از نیازهای استان بوشهر باید از سرمایه‏‌گذاران احداث آن در بخش خصوصی بصورت ویژه حمایت شود.

وی گفت: در این زمینه در شهر کاکی شهرستان دشتی سرمایه‌‏گذارانی پای کار آمدند که باید برای تحقق پروژه آن تسهیل سازی لازم صورت گیرد.

کرمی در باره کارت‏‎های بازرگانی اجاره‎ای اظهارداشت: باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد زیرا در برخی استان‏‌ها کارت‎هایی صادر ولی خروجی و بدنامی آن برای استان بوشهر است.

وی یادآور شد: برخی از مسئولان خودشان نیز از این کارت‏‎ها استفاده می‎کنند که باید به طور جد این مهم پیگیری شود.

کرمی در ارتباط با راه آهن بوشهر-شیراز گفت: براساس برنامه مطالعات آمایش سرزمینی که در ۴۰ سال پیش توسط دانشگاه تهران صورت گرفته‌است، بوشهر در بین استان‎‏های جنوبی، مستعدترین منطقه  برای صادرات و واردات و خط ریلی است که این نشان از اهمیت راه‎آهن برای این استان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر