چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۵۶۶
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور گفت: تلاش می‌شود شمار حرفه‌های مهارت آموزی برای اتباع خارجی در سال ۲۰۲۱ افزایش یاید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امانوئل اوورو کندو  در بازدید از کارگاه‌های مهارت آموزی اتباع خارجی در شهر بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده محدودیت شرکت اتباع خارجی در چندین دوره مهارتی با تعامل آموزش فنی و حرفه ای برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات آموزشی مهارتی ویژه اتباع خارجی در استان بوشهر غنی، مناسب و براساس نیاز هر منطقه است در همین ارتباط در تعامل با فنی و حرفه‌ای این استان با هدف افزایش اشتغال مهارت آموزان اتباع خارجی بیشتر می‌شود.

اوورو کندو بیان کرد: اولویت شرکت در دوره‌های مهارت آموزی با کسانی است که در دوره‌های مهارتی مقدماتی رکت کرده و باید در دوره‌های تکمیلی شرکت کنند تا منجر به اشتغال آنان شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: براساس رصد انجام شده بیش از ۷۰ درصد مهارت آموزان اتباع خارجی جذب بازار کار شده یا در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

عبدالمجید دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی به اتباع خارجی درحرفه‌های آموزشی نظیر طراحی دوخت، کاربرد رایانه در محیط کار، تعمیر وسایل سرد کننده، انمیشن سازی، پته دوزی و چندین مهارت دیگر درشهرستان‌های بوشهر، دشتی و دشتستان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به مهارت آموزی پناهندگان در استان بوشهر، اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به پناهندگان، فرصتی برای اثر گذاری بر توسعه فردی و در نتیجه منجر به افزایش خوداتکایی آنها می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: حضور اتباع خارجی در همه دوره‌های آموزش مهارتی باعث توانمندسازی جامعه هدف بیشتری می‌شود و تنوع شغلی برای آنها ایجاد می‌کند.

دراهکی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده و با حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان بوشهر و بعضی مجموعه‌های حمایتی موضوع ارائه خدمات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفت که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر طی چند سال گذشته بسیار خوب عمل کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر