شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۷۱۲
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه بوشهر گفت: مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب حفظ ماهیت و جنس انقلاب که همان اسلامیت، عرشی بودن، آرمان‌ها و ارزش‌ها، فرهنگی دینی است، باید حفظ شود.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جنس انقلاب اسلامی ایران با جنس انقلاب‌هایی که در برخی کشورها از جمله آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا انجام گرفت فرق می‌کند.

وی بیان کرد: جنس انقلاب اسلامی ایران، آسمانی، از بعثت انبیاء و استمرار همان حرکتی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) شروع کرد، حضرت سید الشهدا (ع) ادامه داد و امروز به ما رسیده‌است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما به اندازه ۴۲ سال انقلابی پیش نرفته‌ایم، اظهار کرد: عوامل مختلفی مانند جنگ، تحریم و بی تجربگی در این زمینه موثر بوده اما بخش عظیمی از دلیل آن، به علت نبود برنامه ریزی فوق روز است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی با نگاه سیاسی در کشور از علت‌های کاهش این موفقیت در سطح کلان است.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: باید برنامه‌ریزی براساس منافع ملی مطابق با واقعیت ظرفیت‌ها، نیازها، رفع تهدیدها، تبدیل تهدید به فرصت و آینده نگرانه باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در کشور بیشتر از حرف نیاز به عمل داریم گفت: در مدیریت ها نیازمند نیروهای قوی، با دانش، پای کار و دارای قوه عاقله‌ کار هستیم و نگاه آنها باید این باشد که با اجرای برنامه‌ها دانش تولید کنند، پروژه‌ها بازتولید و دارای یک نظارت قوی و نگاه بلند مدت باشند.

وی درباره پیشرفت و توسعه استان بوشهر، بیان کرد: در این استان از ۶سال پیش با تشکیل کارگروه‌هایی ظرفیت‌های آمایشی استان شناسایی و اولویت‌ها و تهدیدهای آن مشخص شد و در این ارتباط به تازگی استان به عنوان الگوی تنظیم سند اقتصاد دانش بنیان در کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شده‌است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این ارتباط کارهای زیادی در استان بوشهر صورت گرفته و مناطق مختلف شناسایی شده اما یک مشکل اساسی وجود دارد و آن تبدیل برنامه به پروژه اجرایی و حوزه عمل است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر