جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۹۲۲
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس گفت: کتاب " مبانی نظری و عملی تزریق گاز" نوشته دکتر رضا آذین رئیس مرکز تحقیقات نفت و گاز دانشگاه خلیج فارس و امین ایزدپناهی دانش‌آموخته این دانشگاه از سوی انتشارات آلمانی اسپرینگر منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس روز چهارشنبه به نقل از روح‌الله فاتحی  اعلام کرد: این اثر که در زمینه تخصصی گاز نوشته شده است، به جنبه‌های مختلف تزریق گاز از عملیات حفظ فشار تا ازدیاد برداشت نفت ، ذخیره سازی گاز زیرزمینی و جذب و ذخیره کربن پرداخته است.

وی اضافه کرد: در این اثر نویسندگان به  بیان جزئیات و خصوصیات منحصر به فرد درباره معادلات موازنه مواد، رفتار فاز، مهندسی مخزن، طراحی خوب، جنبه‌های عملیاتی، امکانات سطح و مسائل زیست محیطی پرداخته اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: رئیس مرکز تحقیقات نفت و گاز در دانشگاه خلیج فارس و دکترای مهندسی نفت از دانشگاه صنعتی شریف و دارای بیش از ۲۲ سال تجربه تحقیقاتی و مشاوره دانشگاهی در بخش بالادستی و پایین دستی نفت و گاز از سوابق علمی دکتر آذین است و تاکنون موفق به انتشار بیش از ۱۰۰ مقاله معتبر شده است.

فاتحی اضافه کرد: رضا آذین در زمینه‌های تخصصی مهندسی مخزن نفت و گاز فعالیت می‌کند و در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ موفق به کسب جایزه محقق برجسته دانشگاه خلیج فارس شد

انتشارات اسپرینگر یکی از معتبرترین انتشارات کتاب‌های آکادمیک در دنیا است که موضوعات تخصصی علوم پایه، تکنولوژی، پزشکی، کسب و کار، حمل و نقل و معماری را پوشش می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر