جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۰۲۷
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بدلیل موقعیت استراتژیک خلیج فارس، این آبراه بین المللی در آینده کانون تحولات جهانی، تولید قدرت و ثروت خواهد بود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود به مناسبت روز ملی خلیج فارس افزود: اگر امور در خلیج فارس مدیریت نشود بدون شک این امور از سوی دیگران مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: امید می‌رود مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی جامع مدیریت خلیج فارس، از این ظرفیت راهبردی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به دور از سلطه جهان خواران و دخالت آنان، استفاده کارآمد و تمدن آفرین کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: بی تردید این آبراه بین المللی و تعیین‌کننده در جغرافیای ایران پیدایش یافته و به حیات خود ادامه داده است، بنابراین این آبراه فارسی بوده و فارسی خواهد ماند.

امام جمعه بوشهر گفت: نقش مردم عزیز ایران و سرداران بزرگی مانند سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی با جان‌فشانی‌های میدانی و ایثارگری‌های جهادی در عرصه اقتدار ملی، بین المللی و دیپلماسی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مجموعه به هم پیوسته است که قدرت خود را از عنایت‌های الهی، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، توان مردمی و جهاد نیروهای انقلابی در تمام عرصه‌های قدرت آفرین و پیشرفت‌زا می‌گیرد و همگان باید قدردان این نعمت الهی باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرامیداشت روز کارگر افزود: کارگران در عرصه پیشرفت و توسعه نقشی اساسی و زیربنایی دارند و تکریم مقام کارگر و رشد دانش و مهارت آنان یک ضرورت بنیادین است.

وی خطاب به کارفرمایان توصیه کرد: حقوق کارگران را مراعات کرده و نسبت به امور حقوقی، بهداشت محیط، مسائل فرهنگی و امنیت شغلی آنان دقت و توجه کنند.

صفایی بوشهری با اشاره به گرامیداشت روز معلم گفت: توجه به آموزش و پرورش نشان از اندیشه بالای پیشرفت و توسعه است.

وی همچنین با اشاره به شهادت امیرالمومنین و شب‌های قدر اضافه کرد: امید می‌رود در دنیا رهرو راه آن امام و در آخرت مورد شفاعت ایشان قرار بگیریم.

امام جمعه بوشهر گفت: امام علی (ع) نماد الهی کمال انسانی، تجسم عینی راه خدا، طریق حق و قرآن و سیره انبیاء و پیامبر گرامی اسلام (ص)  است و مطالعه در زندگی و فهم آموزه‌های آن حضرت و پیروی از ایشان مایه نجات و کمال انسان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر