شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۵۹۳
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: ۱۰۰ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه دومین جشنواره ملی "نمایشخانه" این استان ارسال شد.

به گزارش فکرشهر، محمد مظفری روز سه‎‌شنبه به رسانه‎‌ها اعلام کرد: این آثار  از ۱۹ استان و ۳۸ شهر کشور به دبیرخانه ارسال شده که در مقایسه با دور نخست ۳۰ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه به عنوان  اولین رویداد نمایشی در کشور تلاش می‌کند تئاتر را به خانه‌ها و میان خانواده‌های ایرانی ببرد.

مظفری افزود: تمامی آثار ارسال شده در خانه‌ها و توسط خانواده‌ها تولید و به جشنواره ارسال شده‌است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره نمایشخانه برای کمک به پیشگیری از شیوع کرونا و ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای خانواده‌ها در ایام قرنطینه و حضور اجباری خانواده‌ها در منزل طراحی شده‌است.

مظفری عنوان کرد: در سال‌های آینده با برچیده شدن ویروس کرونا از جامعه، جشنواره نمایشخانه روی توسعه تئاتر آپارتمانی و خانگی تمرکز خواهد کرد.

وی افزود: آیین‌های نوروزی و قصه‌های ایرانی از موضوع‎‌های اصلی آثار ارسالی در قالب نمایش‌های کوتاه آپارتمانی، نقالی، نمایش عروسکی، استنداپ کمدی و انواع مختلف نمایش‌های ایرانی تولید شده‌است.

مظفربا اشاره به اینکه بزودی مرحله ارزیابی آثار با انتخاب داوران جشنواره  آغاز خواهد شد، گفت: اختتامیه جشنواره در نیمه نخست خرداد ماه برگزار می‎‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر