پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۹۱۲
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با وجود همزمان شدن ماه مبارک رمضان با پیک چهارم و شیوع گسترده کرونا، اهدای خون در این ماه نسبت به سال گذشته در این استان ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: مشارکت خوب مردم در ماه رمضان امسال سبب شد که ذخایر خونی بوشهر در تمام این مدت در سطح مطلوبی قرار داشته باشد و با کمبود مواجه نشود.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگانی که در شرایط شیوع کرونا در کنار بیماران سرطانی و تالاسمی بودند، اضافه کرد: در این ماه تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ نفر برای اهدا به مراکز چهارگانه انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۱ نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

 عبیدی یادآورشد: در ماه مبارک رمضان مراکز خون گیری بوشهر در شیف شبانه، پس از افطار نیز فعال بودند که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اعلام کرد: با توجه به نیاز استان از دارندگان گروه‌های خونیB  منفی، A  منفی، O منفی و AB مثبت به طور ویژه درخواست می‌شود برای اهدای خون خود به مراکز خون گیری سطح استان مراجعه کنند.

وی گفت: همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در این مراکز با جدیت رعایت می‌شود و علاوه بر این مراجعه کنندگان می‌توانند برای حضور به موقع از سیستم نوبت دهی اینترنتی به آدرس nobatdehi.ibto.ir استفاده کنند.

عبیدی پیش از این اعلام کرد: اهدای خون در شب‌های قدر امسال در بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد افزایش یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر