شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۰۰
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: جشنواره ملی نمایشخانه (تئاتر خانگی) می‌تواند به عنوان جامع ترین رویداد نمایشی مردمی و خانوادگی در سال جاری شناخته شود و انجمن هنرهای نمایشی ایران برای تحقق این اندیشه فرهنگی با برگزارکنندگان این رویداد در بوشهر همکاری می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا بصیرت روز چهارشنبه با ارسال پیامی به جشنواره ملی نمایشخانه با قدردانی از استانداری بوشهر و دیگر برگزار کننده‌های این جشنواره، اظهار کرد: دومین جشنواره ملی نمایشخانه این رویداد را چراغ روشنی  در مسیر راه خانواده‌ها دانست.

وی ادامه داد: بحران هویت‌ یابی در جامعه کنونی، بویژه در نسل نوجوان و جوان، هجوم سایه‌های پر خطر و تاریک غرب نزد خانواده‌ها، کم دقتی در نگهداری و پاسداشت فرهنگ و هنر غنی این مرز و بوم و از همه مهمتر بحران خانواده‌ها در عصر حاضر، می‌طلبد که سوسوی فانوس گرمابخش خانواده را به چراغی که روشنای راه باشد و امید زندگی برگرداند، بیشتر افروخت که این مهم می‌تواند به زیبایی تمام، مأموریت هنر و هنرمند باشد.

بصیرت گفت: هنرمندی که درک می‌کند، درد را می فهمد و درمان را همچون نسخه‌ای شفابخش بر چهارچوب صحنه‌ای به وسعت درون انسان مطرح و پیشنهاد می‌کند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران بیان کرد: هنر نمایش موجه‌ترین راهکار فرهنگی قوام و هم دلی و همراهی اعضای خانواده برای خلق اثری حتی عاری از فنون پیچیده و تعریف شده تئاتری است که می‌توان به آن لقب "تئاتر خانگی" داد.

وی اذعان کرد: درک ضرورت برگزاری این رویداد از سوی استاندار بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان این استان بسیار قابل توجه و احترام است.

بصیرت در این پیام گفت: گذر از روزهای سخت کرونایی و سلامت و بهروزی همه خانواده‌های شرکت کننده در نمایشخانه را آرزومندم.

دومین جشنواره ملی تئاتر نمایشخانه به همت سازمان مردم نهاد نیمدری سبز و دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری بوشهر و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در روز ۱۱ خرداد ماه با برگزاری اختتامیه به پایان می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر