شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۵۳۲
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان بوشهر از افزایش یک‌صدم درصدی داوطلبان کنکور در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۸ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، علی پاکیزه در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: کنکور سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه در گروه‌های ۵ گانه آزمایشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت به همراه راهنمای شرکت در آزمون بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرارگرفته است، گفت: برای برگزاری کنکور سراسری، تمهیدات لازم به منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام و در این راستا فاصله اجتماعی بیش از ۱.۵ متر تعیین‌شده است.

پاکیزه گفت: از ۱۸ هزار و ۶۰۰ داوطلب استان بوشهر شش‌هزار نفرشان در مرکز استان و ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در شهرستان‌های دیگر استان بوشهر با هم به رقابت می‌پردازند.

معاون دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکور سراسری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: قبل و بعد از هر نوبت آزمون تمام حوزه‌های امتحانی علیه ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود و داوطلبانه که در زمان برگزاری آزمون مشکوک به بیماری کرونا باشند به محیط‌های اختصاصی تعیین‌شده هدایت می‌شوند و در مکانی جداگانه در آزمون شرکت می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان بوشهر اجرا سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دستورالعمل بهداشتی در شهرهای قرمز سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌شود و به سبب شرایط ویژه کرونایی، تعداد حوزه‌های آزمون افزایش‌یافته است.

پاکیزه با بیان اینکه داوطلبان هیچ‌گونه نگرانی در خصوص نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشند خاطرنشان کرد: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی‌مانده به آغاز آزمون علیه ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر