جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۳۲۷
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به مواج شدن خلیج فارس در روز دوشنبه، دریانوردان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با خطرهای احتمالی را داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدرضا انصاری افزود: پیش‌بینی شده در برخی ساعت‌های دوشنبه سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان و دشتی افزایش و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

 وی بیان کرد: با این شرایط علاوه بر خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان بوشهر گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

انصاری ادامه داد: با توجه به ادامه روند افزایش دما تا اواسط این هفته، پیش بینی می‌شود یکشنبه و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ تیر)، دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد یا فراتر از آن برسد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به افزایش گرما افزایش مصرف آب و برق دور از انتظار نیست که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت گیرد.

انصاری همچنین از مردم خواست با هدف جلوگیری از گرمازدگی در ساعت‌های گرم روز از رفت و آمد خودداری کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شهرهای اهرم، برازجان و خورموج با ۴۷ درجه بیشترین دمای هوا را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

انصاری افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج۳۰ تا ۹۰ و در ساعت‌هایی از بعدازظهر تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۶ بامداد، مد اول ۰۸:۵۰، جزر دوم ۱۶:۴۴ و مد دوم ۲۲:۴۲ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر