جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۴۷۰
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: بر اساس پیش بینی هواشناسی بوشهر امروز با افزایش سرعت باد‌های شمالی دما هوا در برخی نقاط به ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید و از فردا با جنوبی شدن جریانات جوی، شرجی و رطوبت افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از جمعه هفته گذشته روند افزایش دما و رطوبت در استان آغاز شده است، اما افزایش دما در نقاط غیرساحلی استان محسوس‌تر بوده، به گونه‌ای که دیروز گرم‌ترین نقطه استان برازجان با دمای ۴۷ درجه سلسیوس بوده است.
 
زهرا راستگو افزود: امروز با شمالی شدن جریانات جوی و افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی به ویژه در نیمه شمالی استان، افزایش دما شدت بیشتری می‌گیرد و در بخش‌هایی از شمال استان مانند دشتستان و دیلم و حتی بخش‌هایی از شهرستان دشتی دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد.
 
وی ادامه داد: در دیگر مناطق استان هم دمای هوا به ۴۰ درجه سلسیوس یا بیشتر خواهد رسید که همراه با رطوبت بالای هوا خواهد بود.
 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی بوشهر عنوان کرد: در چند روز گذشته در بخش‌هایی از عسلویه، شهر بوشهر، بندر گناوه، بندر دیر و جزیره خارگ رطوبت بالای ۸۰ درصد گزارش شده است.
 
وی عنوان کرد: امروز هم بیشترین رطوبت با ۹۰ درصد در عسلویه و بوشهر ثبت شده و در جزیره خارگ و گناوه نیز رطوبت هوا به بیش ۸۰ درصد رسیده است.
 
راستگو گفت: از امشب در بخش‌های شمالی استان جهت جریانات جوی جنوبی می‌شود که در پی آن رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد و این وضعیت را تا پایان هفته در استان خواهیم داشت و این روند با نوسان بسیارکم در هفته‌های آینده ادامه دارد.
 
وی ضمن توصیه به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق گفت: شهروندان در ساعات گرم و شرجی این روز‌ها از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر