يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 12 هزار تن بذر گندم از سوی پنج شرکت حصوصی در این استان تولید شده است.\r\n
کد خبر: ۹۳۴
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال 12 هزار تن بذر گندم از سوی پنج شرکت حصوصی در این استان تولید شده است.
به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روز یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: همچنین در سال زراعی جاری در قالب مدیریت مزرعه طرح خودکفایی گندم هشت هزارو 993 هکتار از مزارع این استان زیر کشت رفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون 30 کارشناس کشاورزی براجرای این طرح نظارت دارند. 

منوچهری اظهار کرد: امسال 123 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت گندم است از این مزارع 18 هزار هکتار آبی و مابقی دیم کشت شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون 526 هکتار مزارع آبی و 12 هزارو 488 هکتار از گندمزارهای دیم استان بوشهر زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال برداشت گندم از مزارع این استان از 20 فروردین آغاز و تا 15 خرداد ادامه دارد.

منوچهری افزود: 425 دستگاه کمباین در سال زراعی جاری در عملیات برداشت گندم در استان بوشهر مشارکت خواهند کرد و پیش بینی می شود 70 هزار تن محصول از کشتزارهای این استان برداشت شود.

وی یادآورشد: کشاورزان استان بوشهر در سال زراعی گذشته 75 هزار تن گندم برداشت کردند. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر