پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
همزمان با هشتمین روز دهه ی فجر کلنگ خورد؛
فکرشهر: به دنبال جاری شدن سیلاب در آذر ماه سال 91 در شهر برازجان و در پی آن برگزاری نشست های تخصصی و تخصیص اعتبار مهار و کنترل سیلاب در کمیته برنامه ریزی شهرستان، امروز در هشتمین روز از...
کد خبر: ۹۵۶۰
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: به دنبال جاری شدن سیلاب در آذر ماه سال 91 در شهر برازجان و در پی آن برگزاری نشست های تخصصی و تخصیص اعتبار مهار و کنترل سیلاب در کمیته برنامه ریزی شهرستان، امروز در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری کنترل و تاخیر در سیلاب در منطقه بالادست شهر برازجان با حضور فرماندار دشتستان، امام جمعه برازجان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در کلنگ زنی این طرح گفت: موضوع کنترل سیلاب در شهر برازجان از دغدغه ها و خواسته های شهروندان برازجانی است که دولت توجه ویژه ای به این موضوع دارد و طرح های بسیار خوبی برای این امر در دستور کاراست.

وی با اشاره به سیلاب آذر سال 91 که شش نفر از شهروندان برازجانی بر اثر جاری شدن آن  فوت شدند، بیان داشت: سیلاب ها در سال های گذشته خسارات جبران ناپذیری را به زیرساخت های شهرستان و مردم شهر برازجان وارد نموده است.

دکتر ارسلان زارع تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات مردم را خواستار شد و اضافه کرد: همه متولیان امر و دستگاه های مرتبط با پروژه ها باید طبق برنامه دولت تدبیر و امید برطرحهایی که با کارشناسی و مطالعه در دستور کار دارند دقت نظر داشته باشند.

به نوشته ی روابط عمومی فرمانداری دشتستان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز در این آیین اظهار داشت: این طرح با اعتبار 21 میلیارد ریال با طراحی 39سازه برای پیش بینی کنترل سالانه یک میلیون متر مکعب آب اجرا خواهد شد.

مهندس شریفی یادآور شد: با این میزان اعتبار تخصیص یافته 24 سازه آن تکمیل خواهد شد که باید برای مابقی تامین اعتبار شود.

وی یبان داشت: همچنین این پروژه علاوه بر کنترل سیلاب که اولین و مهم ترین هدف اجرای آن است برای تقویت آب های زیرزمینی و اراضی اطراف مفید خواهد بود.

شریفی تصریح کرد: اجرای این طرح در واقع ایجاد فرصت خالی شدن آبهای جاری شده در معابر و مسیل های شهری است تا خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب ها را کاهش دهد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر