پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: نیمه اسفندماه نخیلات فاقد حق آب تعیین تکلیف می شوند.به گزارش فکرشهر از ایرنا، شاپور رجایی بعد ازظهر جمعه در جمع مسوولان بخش آبپخش از توابع استان بوشهر افزود: آن نخیلاتی که فاقد حق آب بودند ولی در محدوده حق آب قرار داشتند نیز در دور جدید آبیاری که از فرورین ماه شروع می شود جزو طرح آبیاری قرار می گیرند.وی تصریح کرد: ساماندهی نخیلات فاقد حق آب در دستور کار جدی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر است. 
کد خبر: ۹۸۳۷
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: نیمه اسفندماه نخیلات فاقد حق آب تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شاپور رجایی بعد ازظهر جمعه در جمع مسوولان بخش آبپخش از توابع استان بوشهر افزود: آن نخیلاتی که فاقد حق آب بودند ولی در محدوده حق آب قرار داشتند نیز در دور جدید آبیاری که از فرورین ماه شروع می شود جزو طرح آبیاری قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: ساماندهی نخیلات فاقد حق آب در دستور کار جدی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر است. 

رجایی ادامه داد: محدوده شبکه آبیاری نخیلات در محدوده هفت هزار هکتار نهایی شده و اگر یک نخل مجاز و غیر مجاز خارج از این محدوده کشت شود به هیچ وجه حق آب انجام نمی شود.

رجایی گفت: سد رییسعلی دلواری دارای یک نظام بهره برداری است و ما روزانه آب ورودی و خروجی آن سد را از طریق سامانه متمرکز به شرکت مدیریت منابع آب کشور ارسال می کنیم و اولویت با حق آبران است و در غیر حق آبران اولویت با باغداران است.

وی افزود: تامین حق آب آبپخش به صورت تخصیص است و مردم این منطقه هیچ گونه نگرانی در ارتباط با حق آب نداشته باشند.

رجایی اظهار کرد: 120 میلیون مترمکعب آب در سالهای اخیر برای منطقه آبپخش تعیین شده و این حق آبه محفوظ است وهیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

رجایی با تاکید بر اصلاح شیوه آبیاری گفت: همزمان با اصلاح شیوه آبیاری باید اصلاح و احیای

نخیلات هم انجام شود تا نخیلات منطقه از نظر اقتصادی هم مفید شوند.

مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر گفت: بخشی از کانالهای آبپخش خاکی و برخی نیز قدیمی است که دراین راستا حدود 55 کیلومتر کانالهای آبیاری کشاورزی آن باید پوشش و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: نزدیک به 18.5کیلومتر کانال در منطقه آبپخش باید هرچه سریعتر نوسازی شوند که برای این کار 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ایشان یادآور شد: در صورت توافق، این پروژه به صورت فاینانس و اعتبار ردیف متمرکز از سوی وزارت نیرو اجرایی می شود.

رجایی اضافه کرد: تنها 2.5کیلومتر از مجموع 18.5 کیلومتر از محل اعتبارات استانی انجام می شود.

وی بیان کرد: داشت: 120 میلیون مترمکعب آب در سال 92 و 92 وارد شبکه آبپخش با سه دور آبیاری نخیلات صورت می گرفت که براساس برنامه ریزیها سال آینده این دور آبیاری با همین میزان به چهار دور در سال افزایش می یاید.

وی گفت: امکان تامین آب جدید از سد رییسعلی دلواری وجود ندارد چون در حال حاضر وضعیت برنامه ریزی آب سد رییسعلی دلواری بطور کلی به هم خورده است.

رجایی افزود: آمادگی لازم برای تامین آب برای کشت گلخانه ای و کشت صنعتی در هر سطحی را داریم و هرگونه همکاری را در این خصوص انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی حاکم بر استان تابستان آینده هیچ امکانی برای تامین آب کشت صیفی خارج از فصل دراستان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر تاکید کرد: در شرایط فعلی در خصوص منابع آب زیرزمینی استان بوشهر نگرانی بسیاری وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر