جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۱۲۲
جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: پس از درگیری و تیراندازی به محیط بانان منطقه حفاظت شده مند با تشکیل پرونده قضایی عوامل آن شناسایی و هنچنان تلاش برای دستگیری متخلفان در حال انجام است.

به گزارش کرشهر، فرهاد قلی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲  محیط بان  این استان  بامداد پنجشنبه در منطقه حفاظت شده مند  در ممانعت از شکار آهو توسط شکارچیان هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.
وی یادآورشد: باید علل ضرب و جرح و حتی شهادت محیط‌بانان بررسی و علاوه بر افزایش تجهیزات مناسب و متناسب جهت حفاظت از مناطق و تنوع زیستی کشور و حفظ جان محیط بانان آموزش جوامع محلی و شکارچیان جدی گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت: افزایش روزافزون درگیری و ضرب و جرح به محیط‌بانان طی سال‌های اخیر نگران کننده است و باید برای کاهش آن تلاش کرد.

قلی نژاد  گفت: در سال‌های اخیر  مصدومیت و شهادت محیط بانان در حین انجام وظیفه افزایش یافته و هر ماه خبرهای تلخی از مجروح و زحمی شدن محیط بانان و حتی شهادت آنها به گوش می‌رسد.

 وی افزود: باید بودجه کافی جهت افزایش تجهیزات حفاظتی و اجراء برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص یابد زیرا حفاظت از محیط زیست حفظ میراث‌های طبیعی و ذخایر کشور برای نسل حاضر و آینده است و محیط بانان حافظان میراث‌های طبیعی و  ذخایر ژنتیکی کشور هستند.

قلی‌نژاد اضافه کرد:  اقدامات مطلوبی در جهت تجهیز یگان حفاظت محیط زیست کشور در سال‌های اخیر آغاز شده که تکمیل تجهیزات نیازمند حمایت بیشتر و اختصاص بودجه است.

وی گفت: تصویب قانون حمایت قضایی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی و آیین نامه اجرایی آن در سال ۱۳۹۹ از اقدام‌های مطلوب در حمایت از محیط بانان است که جای امیدواری دارد اما حمایت و پیشگیری از حوادث نیازمند همکاری و همراهی همه ارگان ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: افزایش درگیری با محیط بانان کشور نباید عادی انگاری شود و باید با ریشه‌یابی اصولی و علمی برای این گونه حوادث قدام‌های فوری و کاهش دهنده انجام و با متخلفان برخورد قانونی شود.
 قلی‌نژاد یادآورشد: در این زمینه حمایت‌های همیشگی دادگستری استان بوشهر از محیط بانان و محیط زیست جای قدردانی دارد که همواره  با تدبیر و قانون‌مندی از محیط بانان حمایت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر