جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۷۱۸
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶، می‌گوید: ارز‌های مجازی پتانسیل آن را دارند که به مرور زمان کشور‌ها را ضعیف و بی ثبات کنند.

به گزارش فکرشهر از فارس، به گزارش راشاتودی،‌ هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2016، می گوید: ارزهای مجازی پتانسیل آن را دارند که به مرور زمان کشورها را ضعیف و بی ثبات کنند.

وی طی سخنرانی در مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور خواستار تلاش های مشترک کشورها برای نظارت بر این گونه دارایی ها شد.

کلینتون در سخنان خود هشدار داد که ارزهای مجازی می توانند ارزهای ملی کنونی کشورها را تحت تأثیر منفی قرار داده و جایگاه دلار به عنوان ارز ذخیره خارجی در کشورها را تضعیف کند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ادامه داد: ارزهای دیجیتال یکی از حوزه هایی است که من امیدوارم کشورهای جهان توجه بیشتری به آن داشته باشند. چرا که چیزی که جذاب است استخراج ارزهای بیشتر دیجیتال برای مبادلات تجاری است و این مسئله می تواند به ضرر ارزهای ملی کشورها بوده و نقش دلار در حساب ذخیره ارزی کشورها را هم تضعیف کند، کشورها را بی ثبات کند و احتمالا این موضوع از کشورهای کوچک شروع شده و به کشورهای بزرگ تر خواهد رسید.

در حالی کلینتون اینگونه نسبت به تبعات گسترش ارزهای مجازی ابراز نگرانی کرده که قرار است روز دوشنبه قانون دریافت مالیات بر فعالیت های مرتبط با ارزهای مجازی با امضای رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی ابلاغ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر