جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۸۵۵
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: باشگاه‌ کتابخوانی "مفتون" روز دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان فرهنگی دشتی در مدرسه قلم خورموج مرکز این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در آیین افتتاح این باشگاه گفت: امروزه کتاب و کتابخوانی موضوع مهم هر جامعه ای است که توجه به آن در رده‌های مختلف سنی ضروری و الزامی است و کودکان و نوجوانان در رکن آن قرار دارند.

حمید زارعی اظهار کرد: باشگاه‌های کتابخوانی پایگاهی مناسب برای فعالیت کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب است تا به واسطه مطالعه و استفاده از کتابهای غیر درسی، در تحصیل نیز به رشد و پیشرفت برسند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یک فرصت طلایی برای تمام دانش‌آموزان است تا با ارائه توانمندی‌های ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود را معرفی کنند.

زارعی افزود: خوانش کتاب توسط اعضای باشگاه‌ها، دانش‌آموزان کلاس‌های دیگر را به کتاب علاقه‌مند می‌کند و  موجب ترویج و فرهنگ‌سازی میان کودکان و نوجوانان می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از تلاش و زحمات مدیر مدرسه قلم که همواره در رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و یادآورشد:این نگاه فرهنگی است که منجر به کسب رتبه‌های برتر می‌شود.

تسهیل‌گر باشگاه کتابخوانی مفتون نیز گفت: کودکی و نوجوانی مهم‌ترین دوران زندگی انسان است که باید آنها را برای حضور در اجتماع آماده کرد و کتاب و مطالعه یکی از راه‌های تحقق این موضوع است.

امینه سادات‌حسینی افزود: اعضای این باشگاه برنامه‌های خوبی را برای ترویج فرهنگ کتاب تدارک دیده که امیدوارم در افزایش سرانه مطالعه مفید باشد.

شعر و شاهنامه خوانی، اهدای کتاب از طرف ۲ عضو باشگاه کتابخوانی مفتون به کتابخانه مدرسه و نواختن زنگ مطالعه توسط اعضای باشگاه دیگر برنامه‌های آیین افتتاح باشگاه بود.

پیش از این ۶ باشگاه "یار مهربان"، "مهرورزان"، "آفتاب"، "گنج"، "مند" و "نخل‌های بی سر" در مدرسه قلم خورموج به فعالیت در حوزه کتابخوانی مشغول بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر