شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: در حالی یک هفته از زمان دو هفته ای وعده داده شده استاندار برای تغییر همه فرمانداران استان بوشهر بدون هیچ تغییری گذشته که هنوز در نیمی از شهرستان ها، فرماندار جدید معرفی نشده است...
کد خبر: ۱۰۰۸۷۵
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: در حالی یک هفته از زمان دو هفته ای وعده داده شده استاندار برای تغییر همه فرمانداران استان بوشهر بدون هیچ تغییری گذشته که هنوز در نیمی از شهرستان ها، فرماندار جدید معرفی نشده است.

به گزارش «فکرشهر»، روند تغییر و جابجایی فرمانداران شهرستان های 10 گانه استان بوشهر که از صبح روز شنبه ـ 22 آبان ماه ـ با تکریم «عباس جمشیدی» و معارفه «صالح رحیمی» به عنوان فرماندار جدید بوشهر آغاز شد، در عصر همان روز به شهرستان تنگستان رسید تا با قدردانی از «عبدالحسن رفیعی پور»، «احمد لطیفی» به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شود.

روند تغییر فرمانداران که به نظر می رسید به سرعت در حال انجام است، روز دوشنبه ـ 24 آبان ماه ـ با تقدیر از «عبدالنبی یوسفی» در شهرستان عسلویه و معرفی «سید علی هاشمی» به عنوان فرماندار جدید ادامه یافت و استاندار همان روز به جم رفت تا در آیینی، «سید احمد احمدپوری» را به‌عنوان فرماندار جدید جم معرفی و از تلاش‌های «محمد حسینی» در این سمت تقدیر کند و همان شب نیز، در شهرستان دیر، «کریم علی حسنی» تجلیل و «یونس باربرز» به عنوان فرماندار جدید شهرستان معرفی شود.

در همان روز ـ دوشنبه 24 آبان ماه ـ دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز به نقل از ابراهیم رضایی در جمع مردم «آب پخش»، گفت که این نماینده گفته دیگر نمایندگان در انتصابات دخالت می کنند و در همان جمع آن ها را به افشاگری تهدید کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در پاسخ به پرسش یکی از حضار مبنی بر صحت دخالت نمایندگان استان در انتصابات، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان استان در انتصابات دخالت می‌کنند؛ طبق قانون و بر اساس بیانات صریح رهبر معظم انقلاب نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند و ما هم ضمن اینکه دخالتی نداریم، از دیگر نمایندگان هم انتظار داریم دخالتی نداشته باشند. اگر جلوی این روند اشتباه گرفته نشود، ناچاریم که روزه سکوت بشکنیم و حقایق را به مردم بگوییم؛ برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند، این کارها حتماً غلط است و هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه بر سر منافع مردم با احدی تعارف نداریم اظهار داشت: انتظار داریم مسوولان اجرایی نیز در مقابل سهم‌خواهی نمایندگان و دیگران بایستند؛ مدیری که کارش را با امتیاز دادن آغاز کند، نمی‌تواند خادم خوبی برای مردم باشد. طبیعی است که وقتی مدیری بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب نشده باشد و بر مبنای رفاقت و سفارش افراد و باندها انتخاب شده باشد، کارآمدی لازم را نخواهد داشت و فردا هم نه به مردم بلکه به همان باندها پاسخگو خواهد بود.

اما این سخنان نماینده دشتستان، همان روز و در روند معرفی سه فرماندار جدید استان، با واکنش استاندار بوشهر مواجه شد. «احمد محمدی زاده»، دوشنبه شب و در معارفه فرماندار شهرستان دیر، گفت: شهادت می دهم که نمایندگان استان در انتخاب فرمانداران پیشنهاد و اصراری به ما نکرده اند و براساس شناخت، نماینده عالی دولت در هر شهرستان را انتخاب و معرفی کرده ایم.

با این سخنان رضایی و پاسخ محمدی زاده، روند سریع تغییرات، با وجود تاکید استاندار بر جایجایی ها تا دو هفته آینده، همین جا متوقف شد. «احمد محمدی زاده» که روز دوشنبه ـ 24 آبان ماه ـ در حاشیه مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان جم گفته بود «تا دو هفته آینده، همه فرمانداران استان بوشهر تغییر می‌کنند»، و ملاک‌های انتخاب فرمانداران را نیز « شاخص‌های معرفی‌شده توسط رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در مورد انتخاب مسوولان، انقلابی‌گری، جهادی بودن و مردمی بودن به عنوان ویژگی‌های اصلی انتخاب مدیران و داشتن تحصیلات مناسب و همچنین برخورداری از تجربه اجرایی از دیگر مؤلفه‌ها در انتخاب فرمانداران» عنوان کرده بود، پس از تغییر نیمی از فرمانداران استان بوشهر، کارش را تا امروز، متوقف کرده است.

اما این توقف در تغییرات فرمانداران که تغییر دیگر مدیران و مسوولان استان و شهرستان را نیز در پی خواهد داشت، اعتراض برخی، از جمله امام جمعه برازجان را نیز در پی داشته است.

حجت الاسلام «حسن مصلح» ـ امام جمعه برازجان ـ در خطبه های روز جمعه ـ 28 آبان ماه ـ خود گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران ادارات شهرستان دشتستان همچنان حالت انتظار و بلاتکلیفی دارند و برای ایفای مسؤولیت و ایجاد و انجام وظیفه انگیزه و علاقه‌ای ندارند. این مدیران پاسخگوی، مشکلات مردم نیستند، به صورت میدانی در میان مردم  حضور ندارند، به مناطق محروم و روستایی تحت پوشش سر نمی‌زنند و حضوری در اجتماعات مذهبی و انقلابی نمازجمعه و جماعات و مساجد ندارند.

وی عنوان کرد: «از استاندار مردمی و انقلابی احمد محمدی زاده درخواست داریم هر چه زودتر به این وضعیت پایان دهند و مدیران انقلابی، مردمی و کارآمد را جایگزین مدیران خنثی و بی‌خاصیت و ناکارآمد نمایند تا بیش از این مردم شریف استان و شهرستان دشتستان از ضعف مدیریتی صدمه و آسیب نبیند»؛ هر چند فردای آن روز ـ شنبه 29 آبان ماه ـ دفتر وی توضیحاتی ارسال کرد که منظور امام جمعه، فرماندار دشتستان ـ فتح اله نوروزی ـ «که با سلامت و تلاش قابل تقدیر مشغول ادامه خدمت هستند»، نیست و «نهاد امامت جمعه بدون در نظر گرفتن ارتباطات سیاسی و جناحی اشخاص، صرفا از بنیان های انقلاب و نظام اسلامی دفاع می‌کند و همواره پشتیبان مدیران خدوم و کوشا و شایسته بوده است»؛ اما شائبه های روند تند ابتدایی و کند شدن بعدی تغییرات فرمانداران و دیگر مسوولین در استان بوشهر و اختلافات موجود بین مسوولین دولتی و نمایندگان مجلسی در استان بوشهر، هر روز بیشتر می شود. 
 

نظرات بینندگان
مجتبی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸
سلام خداییش فرماندار نوروزی با انگیزه وپر قدرت در کارش هست واز این مدیرتوانمند بوشهری وبومی بایستی در مدیریتهای استان استفاده کر بخدا مثل این مدیر کم بدون تعصب و باند بازی نوروزی کارش درسته
محمدی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲
عددی نیستی،، بشین سرجات، دهنت میبندیم
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
درود بر شما و تشکر بخاطر انعکاس بی طرفانه و به موقع خبرهای استان
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر