شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۰۰۳
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در این شهرستان به ۷۸ درصد رسیده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالله نادری روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا دشتی افزود: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا،  وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان به ۴۵ درصد کاهش یافته است که این وضعیت بسیار نگران کننده و شکننده است.

وی افزود: همچنین با وجود بازگشایی مدارس به صورت حضوری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار ضروری و الزام آور است و همه اقشار جامعه باید با افزایش درصد واکسیانسیون نسبت به رعایت بیشتر و بهتر شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و تجمع ها اهتمام ویژه داشته باشند.

نادری، از کمیته های بازرسی و نظارت ستاد پیشگیری کرونا خواست با تشدید نظارت ها بر اماکن عمومی، اصناف، ادارات،  نهادها، مراسم مذهبی، تالارهای عروسی، مراسم شادی و بازارهای هفتگی با کسانیکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد لازم و قانونی به عمل آورند.

فرماندار دشتی اضافه کرد: از آغاز بیماری کرونا در دشتی تاکنون ۱۵۵ نفر از همشهریان در سطح شهرستان دشتی بر اثر این بیماری جان باخته اند.

رئیس شبکه و بهداشت و درمان شهرستان دشتی نیز گفت: تا کنون ۸۲ درصد از ساکنان روستاهای این شهرستان نوبت اول و ۷۱ درصد نوبت دوم  واکسن کرونا  را دریافت کرده اند.

پرویز احمدی افزود:  در سطح شهرهای شهرستان نیز تاکنون ۷۴ درصد نوبت اول و ۶۰ درصد نوبت دوم واکسن زده اند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر هشت پایگاه ثابت صبح و عصر در سطح چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و مراکز جامع سلامت روستایی در حال تزریق واکسن کرونا هستند و در روستاهای دیگر نیز گروه‌های سیار واکسیناسیون انجام می‌دهند.

احمدی تاکیدکرد: یکی از بهترین و موثرین راه برای کنترل و پیشگیری بیماری کرونا واکسیناسیون در سطح بالا است و علاوه بر آن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید تا زمان محو کامل این بیماری انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر