شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۰۸۶
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۱۱ مرکز توانبخشی شبانه روزی برای نگهداری مددجویان تحت پوشش این اداره کل برای این استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علیرضا حاجیونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  در بندرگناوه  افزود:  مرکز توانبخشی نگهداری شبانه روزی ویژه بیماران روانی مزمن " مهر مادر" در  گناوه یکی از این مراکز است که امسال به عنوان  سومین مرکز  با همت و حمایت خیران احداث و افتتاح می‌شود.

وی اظهارکرد: در این استان  ۳۵ مرکز در قالب شبانه‌روزی، روزانه، خانه‌های یک چهارم راهی، خدمات ویژه و مراقبت در منزل وجود دارد.

وی گفت: از مجموع ۱۶۰۰ مددجویی که در این مراکز خدمات می‌گیرند، حدود ۵۵۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: امیدواریم این خدمات نقش خیران و حضور آنها را برجسته و از آنها تقدیر کنیم و هم بهزیستی خدمات باکیفبت تری ارایه دهد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی در جهت توانمندکردن افراد تحت پوشش بهزیستی که به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات استفاده می کنند،  یکی از رسالت های این اداره کل است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در راستای پیشگیری از  ماندگاری دائمی این گروه از بیماران در مراکز توانبخشی تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

وی افزود:  اگر چه بیماران روانی مزمن با آزاردیدگی و آسیب‌های ناشی از ارتباطات و برخوردهای نادرست جامعه به این مراکز می‌آیند و به خاطر ترس از برخوردهای جامعه، در خروج از این مراکز و بازگشت به اجتماع، تردید دارند اما با ادامه‌ درمان و توانبخشی، به تدریج از وضعیت آزردگی روانی خارج و به سمت جامعه متمایل می‌شوند.

فاز دوم آسایشگاه خیرساز "مهر مادر " گناوه ویژه نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن استان بوشهر تکمیل و روز پنجشنبه در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی در روستای "سربست" این شهرستان افتتاح شد.

فاز اول این آسایشگاه در اوایل آبان امسال افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر