شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۴۱۹
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر گفت: بهبود شاخص فضای کسب و کار در اولویت برنامه‌های این استان است و بخش‌‎های دولتی و خصوصی باید در راستای ارتقا این مهم گام جدی بردارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: برای تحقق این مهم، شورای گفت و گو جایگاه و ظرفیت بسیار خوبی است که باید در این بخش از ایده‌های بخش خصوصی بخوبی استفاده شود.

وی بیان کرد: رسالت اصلی شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی برای کمک به بخش خصوصی است که باید در این راستا فعالان اقتصادی مشکلات را شناسایی و با ارائه راهکارهای علمی نسبت به ارائه آن اقدام کنند.

باستین ادامه داد: در این ارتباط یکی از شاخص‌های مهم برای تبلور عینی رابطه دولت و بخش خصوصی فضای کسب و کار است که باید نسبت به ارتقا آن اقدام شود.

وی گفت: در شرایط کنونی اقتصاد چاره‌ای جز استفاده از بخش خصوصی وجود ندارد و با توجه به گفته استاندار بوشهر باید برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کرد. 

باستین با تاکید بر ضرورت  هموارسازی شرایط برای فعالیت بخش خصوصی اظهار کرد: در این ارتباط باید مدیران دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و از تمام ظرفیت‎ های قانونی استفاده کنند. 

وی ادامه داد: اجرا طرح تحول نخلستان در استان بوشهر نیازمند اعتبار ملی است و با توجه به اینکه در اولویت‌های دولت قرار دارد از اجرای طرح حمایت ویژه خواهد شد.

باستین با اشاره به وجود قوانین دست و پاگیر برای صدور مجوز گفت: با هدف تسهیل‎‌سازی در فعالیت بخش خصوصی باید برای حل مشکلات این بخش تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در این زمینه از اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز به عنوان پارلمان بخش خصوصی برای تلاش‌‎های انجام شده در زمینه تسهیل در امور بخش خصوصی قدردانی می‏‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر