شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۵۳۶
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲

فکرشهر:  نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد و به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، پرویز اوسطی صبح چهارشنبه در مراسم سومین میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بخش‌های مختلف است که به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: استان بوشهر ۹۳۰ کیلومتر ساحل دارد و به دریاهای آزاد متصل است و جز قطب‌های تولید خرمای کشاورزی است و بیشترین گونه‌های گرمسیری را می‌توان در این استان توسعه داد و در حوزه آبزی پروری و … ظرفیت بالایی دارد و در کنار ظرفیت‌های بخش کشاورزی در حوزه صنعتی نیز ظرفیت‌های زیادی دارا است.

وی گفت: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان بوشهر تنها دو یا سه درصد از کل تولید ناخالص استان است و بخش عمده آن مربوط به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است.

وی بیان کرد: به خاطر وجود درآمدهای نفتی، کشور از درآمد دیگر بخش‌ها غافل مانده است و از ظرفیت‌های کشاورزی غافل شده‌ایم.

وی یادآور شد: قطار حوزه کشاورزی راه افتاده است و بخش کشاورزی اصلی‌ترین و بستر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و پیشران حوزه اقتصاد کشور است.

وی بیان کرد: بودجه ۱۴۰۱ برای اولین بار تنها بودجه‌ای است که رنگ و بوی کشاورزی دارد. یکی از اهداف ما این است که سهم تولیدکنندگان و کشاورزان به دست آنها برسد.

اوسطی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد و به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش خرما برویم و حوزه توزیع در بخش تشکل‌ها دنبال شود و در زمینه صادرات و لجستیک مشکلات اساسی داریم که باید به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: در زمینه تأمین سرمایه مورد نیاز بخش کشاورزی باید اقدامات لازم انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیت‌هایی در حوزه سردخانه‌ها و صنایع بسته‌بندی و فرآوری فراهم شده ولی کافی نیست و باید زمینه برای نگهداری و فرآوری و بسته‌های کل تولیدات استان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر