شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: محدودیت پستی بسته‌های دو کیلوگرمی در استان بوشهر که ۲۶ مرداد خبر از پایان آن داده شده بود بار دیگر دردسرساز شد، اینبار هر دفتر پیشخوان در این استان روزانه تنها می‌تواند ۱۰ بسته بالای دوکیلوگرمی را پذیرش کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به گفته مسئولان استان بوشهر در خرید اینترنتی روستایی دارای رتبه نخست و در خرید و فروش آنلاین رتبه چهارم کشور را دارد.  همچنین سرانه مرسوله پستی استان بوشهر به ۳ میلیون مرسوله رسیده است.

این رتبه‌ها در حالی کسب شده است که استان بوشهر بارها و بارها در ایام کرونا که خریدوفروش‌های اینترنتی افزایش یافته است با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو شده است.

بنا بر این  گزارش، مرداد امسال اعلام شد که ارسال بسته‌های پستی بالای دو کیلو گرم دراستان بوشهر با مشکل مواجه شده  اما ۲۶ مرداد پست استان بوشهر اعلام کرد مشکل برطرف شده است.اکنون نیز به گزارش مردم پذیرش بسته‌های بالای ۲ کیلوگرمی در دفتار پیشخوان با محدودیت جدی روبه‌رو شده است. 

مدیر کل پست استان بوشهر در این خصوص اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ مرداد ماه که خبر از پایان مشکل ارسال بسته‌های پستی بالای ۲ کیلو گرم در بوشهر داده بودیم هیچ محدودیت وزنی اعمال نشده و در حال حاضر نیز ارسال بسته‌ها بدون مشکل در حال انجام است.

علی پارسیده اضافه کرد: به دفاتر پستی دولتی و خصوصی هیچ محدودیت وزنی ابلاغ نشده است و به جهت حمایت از تولیدات داخلی و در راستای رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین کشوری دفتر پستی می‌بایست از قبول مرسولات خارجی بدون مجوز خودداری کند.

وی تأکید کرد: قدرالسهم بیش از ۶۰ درصدی دفاتر خصوصی استان از کل درآمد شبکه پست استان دلیلی بر این ادعا است که دفاتر یادشده خدمات گسترده‌ای را به طور مساوی ارائه داده و می‌دهند.

مدیر کل پست استان بوشهر تصریح کرد: ترافیک وارده و صادره استان در سال ۱۳۹۸ یعنی قبل از شروع پاندمی کرونا روزانه ۱۰ هزار مرسوله بود که این ترافیک در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ هزار مرسوله رسیده است همچنین سرانه قبول مرسوله در استان قبل از کرونا به ازای هر نفر کمتر از دو مرسوله بود که این آمار بعد از آن آدمی کرونا و در سال ۱۴۰۰ به چهار مرسوله به ازای هر نفر رسیده است.

پارسیده افزود: با توجه به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی ارسال و دریافت مرسولات پستی از سوی مردم کسب و کارها و سازمان‌ها و نهادهای دولتی در سال ۱۴۰۰ طی هشت ماهه سال استان بوشهر در ارسال مرسولات پستی در رتبه ۴ کشوری و در دریافت مرسولات پستی در رتبه ۹ کشوری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اگر زیرساخت‌های پستی را تمام برچسب‌ها که شامل تجهیزات، ساختمان‌ها، دستورالعمل‌ها و سرمایه بزرگ آن یعنی نیروی انسانی در نظر بگیریم می‌توان گفت ۸۵ درصد در وضعیت مطلوب هستیم و ۱۵ درصد آن نیاز به توسعه دارد.

مدیر کل پست استان بوشهر خاطرنشان کرد:  پست استان بوشهر در حال حاضر در خصوص توزیع کلیه سرویس‌های پستی طبق آمار ستاد شرکت ملی پست در آبان‌ماه ۱۴۰۰ بیش از ۹۷ درصد توزیع موفق داشته و درصد کم باقیمانده آن مربوط به افرادی است که طبق قوانین پستی به آدرس آن‌ها مراجعه شده و حضور نداشتند و یا اینکه آدرس اظهار شده آن‌ها بر روی مرسوله ناقص و یا اشتباه بوده است.

پارسیده گفت: با توجه به استقبال غیرمنتظره و بیش از ظرفیت شبکه پستی برخی از سرویس‌های پستی نیاز به توسعه و جوانسازی دارد که به همین منظور ۲۰ نفر به نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ اضافه شده است. همانطور که در بالا آمده است افزایش نیرو در بخش‌های تجزیه و توزیع اتفاق افتاده است و در این خصوص رعایت استانداردهای توزیع مورد توجه است.

وی عنوان کرد: در دو هفته گذشته در زمان‌های متفاوت چهار دستگاه کامیون حمل مرسولات پستی در مسیر بوشهر به تهران و اصفهان از سوی نیروی انتظامی استان فارس به ظن قاچاق توقیف شده و اکنون در حال رسیدگی هستند.

مدیر کل پست استان بوشهر بیان کرد: خدمات پستی استان در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی به طور یکسان برای مردم عزیز است آن قابل دسترس است و سیاست پست کشور و استان نیز به برون سپاری خدمات و تعامل همکاری با بخش خصوصی بوده است.

به گزارش ایسنا، ساعت ۱۰ صبح امروز به‌منظور کسب اطلاع کامل‌تر با یکی از دفاتر پیشخوان در بوشهر تماس گرفتم.

اپراتور این دفتر پیشخوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سقف پذیرش بسته‌های بالای ۲ کیلوگرمی در دفاتر پیشخوان باتوجه به محدودیت اعلام شده از پست استان بوشهر ۱۰ بسته در روز است که ظرفیت دفتر ما برای امروز تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: روزانه مشتریان زیادی برای بسته‌های بالای دو کیلوگرم داریم اما با توجه به محدودیت امکان خدمات‌رسانی به همه وجود ندارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر