شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۲۸۱
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: معاون قضائی دادگستری کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر گفت: طی سال جاری ۲۱ پرونده قصاص در استان بوشهر منجر به سازش شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، الماس گشتاسبی عصر شنبه در نشست با اعضای دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی اظهار داشت: تقویت فرهنگ صلح و سازش در استان بوشهر با جدیت دنبال شده و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت یاوران و خادم‌یاران رضوی در ستاد صبر و صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان بوشهر اضافه کرد: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود تا شاهد توسعه صلح باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان بوشهر تاکید کرد: دبیرخانه خدمت رضوی و یاوران و خادم‌یاران باید ورود بهتر و بیشتری به پرونده‌های قضائی با ماهیت صلح و سازش در استان داشته باشند.

وی آماری از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته و سال جدید، همچنین تعداد پرونده‌های مختومه و درصد آمار صلح و سازش در این پرونده‌ها را ارائه کرد.

گشتاسبی تصریح کرد: در ۲۱ پرونده قصاص طی سال جاری، صلح و سازش صورت گرفته که در برخی از آنها خادمیاران و یاوران همچنین دبیرخانه خدمت رضوی نقش مؤثری داشته‌اند.

ورود خادمیاران به صلح و سازش

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز در این دیدار اظهار داشت: آمادگی کاملی برای مشارکت و حضور در زمینه تنظیم تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی همکاری متقابل مابین این دو مرکز داریم.

فرید محبی از ورود به پرونده‌های سازش با استفاده از ظرفیت خادم‌یاران و یاوران رضوی خبر داد و بیان کرد: به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری این دو نهاد و با مشارکت ستاد دیه شاهد اقدامات مؤثری خواهیم بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر اعلام آمادگی کرد که مقدمات همکاری مجموعه شورای حل اختلاف استان به عنوان یک مجموعه حقوقی در قالب یاوران رضوی فراهم شود.

عابدین غریبی سر رابط کانون حقوقی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از فراخوان جذب عوامل حقوقی شوراهای حل اختلاف به عنوان یاوران رضوی و سازماندهی آنها در سطح استان به تناسب شهرهای استان خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر