جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امام جمعه برازجان تشریح کرد:
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: کاهش ازدواج و باالارفتن طلاق زنگ خطر بزرگی است که می تواند علت خیلی از نابسامانی ها و ناهنجاری اجتماعی در جامعه باشد...
کد خبر: ۱۰۲۳۲
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: کاهش ازدواج و بالارفتن طلاق زنگ خطر بزرگی است که می تواند علت خیلی از نابسامانی ها و ناهنجاری اجتماعی در جامعه باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان اعتیاد، نبود تفاهم اخلاقی، مشکلات مالی، بیکاری، تمکین نکردن، خیانت، سن کم زوجین، تنفر و بی علاقگی و سوء ظن را ازعوامل مهم طلاق درجامعه عنوان کرد.

\n\n

وی افزود: ترس از تعهد مردان و زنان به یکدیگر، لذت بردن از تجرد، بالا رفتن سطح توقع، تجمل گرایی، مباحث مالی، برداشت غلط از ازدواج از عوامل مهم تمایل کم جوانان به ازدواج است.

\n\n

مصلح اضافه کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ضروری است که برای تحقق این مهم نباز به همکاری و تعامل همه نهادها است و باید دستگاه ها و نهادها توجه ویژه و جدی به این موضوع داشته باشند.

\n\n

امام جمعه برازجان بیان کرد: تشکیل و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در شهرستان دشتستان برای ترویج ازدواج آسان و پیشگیری از طلاق ضروری است.

\n\n

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان گفت: باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی در حوزه فرهنگی فعالیت بیشتری صورت گیرد و این حوزه به صورت ویژه دیده شود.

\n\n

عادل دهدشتی افزود: موضوع فرهنگ و ارتقای فرهنگی در یک منطقه باید با برنامه ریزی و مشارکت همه مردم و مسوولان اجرا شود.

\n\n

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی با تبلیغات گسترده خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی واستفاده از امکانات رسانه ای و ماهواره ای جوانان ما و کانون گرم خانواده ها را مورد هدف و تهاجم قرار داده اند.

\n\n

دهدشتی اظهارکرد: تبیین مضرات استفاده از ماهواره و آگاهی بخشی جامعه نسبت به تبعات آن باعث کاهش بسیاری از آسیب ها ومعضلات اجتماعی در جامعه می شود.

\n\n

وی بیان کرد: در سال جاری طلاق در شهرستان دشتستان 35 درصد کاهش یافته است که امیدواریم این روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

\n\n

وی با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری در باره افزایش نرخ جمعیت گفت: افزایش نرخ جمعیت در شهرستان دشتستان منفی است که یک موضوع نگران کننده است.
\nمنبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر