شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۹۰
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: «مرکز کنترل و کاهش خشونت خانگی» و «مرکز حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان» امروز در بوشهر راه‌اندازی شدند تا به کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانگی کمک کنند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور در آیین گشایش این دو مرکز گفت: مراکز کنترل و کاهش خشونت خانگی در قالب طرح مداخلات خانواده‌محور راه‌اندازی می‌شوند و هدف اصلی آن انجام مداخلات تخصصی برای کاهش و کنترل خشونت خانگی و کار مشاوره و درمان با مرتکبان خشونت خانگی است.

فرزانه امیریزدانی افزود: در خشونت‌های خانگی باید برای هر دو طرفِ خشونت‌دیده و خشونت‌رسان مداخلات و اقدامات را ارائه دهیم.

او اضافه کرد: در این طرح اقدامات روان‌شناسی، خدمات تخصصیِ مددکاری اجتماعی و حقوقی برای اصلاح رفتار هر دو طرف انجام می‌شود.

امیریزدانی گفت: شش استان بوشهر، فارس، گیلان، تهران، اردبیل و کردستان بر اساس شرایط اقلیمی و گزارش‌های آماری مراجع قضایی و انتظامی برای انجام آزمایشی این طرح انتخاب شده‌اند.

مسئول طرح خانه امن سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که خانه امن ۵ سال است که خدمت‌رسانی می‌کنند، اضافه کرد: هم‌اکنون در کشور ۱۹ خانه امن غیردولتی و مردم‌نهاد و ۸ خانه امن دولتی فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم گفت: مرکز کنترل و کاهش خشونت خانگی با توان بخش غیردولتی و با اعتبار وزارت کشور و اداره‌کل امور اجتماعی استاندار از امروز در استان بوشهر راه‌اندازی شده است تا فرد خشونتگر نیز آموزش ببیند و مشاوره و راهنمایی شود.

علیرضا حاجیونی درباره مرکز حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان هم گفت: غربالگری کودکان کار با هدف ساماندهی آنان است که امروز در شهر بوشهر آغاز شد.

او اضافه کرد: پیشتر مداخلاتی در حوزه کودکان کار می‌شد، ولی باید در کنار جمع‌آور‌ی، به موضوعات مسکن، اشتغال، بهدشت و آموزش آنان هم توجه کرد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: این کودکان پس از شناسایی و جمع‌آوری، غربالگری می‌شوند و با اسکن چشمی که از آنان می‌شود، نمی‌توانند در هیچ جای کشور فعالیت کنند و برای ساماندهی آنان تلاش می‌شود.

حاجیونی افزود: کودکان کار وخیابان اگر از اتباع خارجی مجاز باشند با شیوه مشخصی به آنان رسیدگی می‌شود و اگر غیرمجاز باشند به کشور خود برگشت داده می‌شوند.

او تأکید کرد: کسانی که این کودکان را سازماندهی می‌کنند و به‌کار می‌گیرند نیز از طریق قضایی با آنان برخورد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: دو شهر بوشهر و برازجان که دو شهر بزرگ و مهاجرپذیر استان هستند برای این طرح انتخاب شده‌اند و پس یک دوره مشخص، نتیجه و طرح نهایی آن در دیگر شهرهای استان اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر