شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در پی اختلاف دو اداره؛
فکرشهر: در اتفاقی عجیب، 200 شهروند خارگ که به مدت 30 دقیقه در کشتی مسافربری محبوس شده بودند، با وساطت بخشدار این جزیره وارد خشکی شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خلیج فارس، در این رویداد بی سابقه که صبح پنج شنبه در ورودی کانال بوشهر رخ داده، شناور مذکور توسط یکی ماموران دریابانی توقیف و از خروج مسافران جلوگیری شد.\n\nپس از این اتفاق، مسافرانی که 2 ساعت سفر دشوار دریایی آن هم در شرایط نامساعد جوی را پشت سر گذاشته بودند، مستاصل شده و نسبت به این وضعیت اعتراض کنند.
کد خبر: ۱۰۲۶۲
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: در اتفاقی عجیب، 200 شهروند خارگ که به مدت 30 دقیقه در کشتی مسافربری محبوس شده بودند، با وساطت بخشدار این جزیره وارد خشکی شدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خلیج فارس، در این رویداد بی سابقه که صبح پنج شنبه در ورودی کانال بوشهر رخ داده، شناور مذکور توسط یکی ماموران دریابانی توقیف و از خروج مسافران جلوگیری شد.

\n\n

پس از این اتفاق، مسافرانی که 2 ساعت سفر دشوار دریایی آن هم در شرایط نامساعد جوی را پشت سر گذاشته بودند، مستاصل شده و نسبت به این وضعیت اعتراض کنند.

\n\n

همچنین در پی محبوس شدن 30 دقیقه ای مسافران این شناور، یکی از آنها دچار مشکل تنفسی شد که خدمه کشتی ناچار به نصب اکسیژن و درخواست آمبولانس شدند.

\n\n

\n\n

\nبخشدار خارگ نیز که در این شناور حضور داشته، به همراه مسافران نسبت به این اتفاق تلخ اعتراض کرده و نهایتا پس از تماس های وی با فرمانداری و استانداری، پلیس دریابانی پس از 30 دقیقه اجازه خروج مسافران از شناور را می دهد. ضمن اینکه در پی عدم حضور اورژانس، زن بیمار نیز با خودروی شخصی یکی از مسافران به مرکز درمانی منتقل شد.

\n\n

شنیده ها حاکی از آن می باشد که دلیل این اتفاق عجیب، اختلاف پایگاه دریابانی با شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان مالک شناور بوده است.

\n\n

ظاهرا مقرر شده بود برای استقرار ماموران دریابانی جهت بازرسی مسافران، کانکسی در محوطه والفجر تامین و تجهیز شود، اما در پی عملی نشدن قول و قرار این دو اداره، از خروج مسافران شناور جلوگیری شده است.

\n\n

بخشدار خارگ نیز این اتفاق را تایید کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته، نهایتا درب شناور برای خروج مردم باز شد، ولی این اتفاق نارضایتی شدید مسافران را در پی داشت و بنده نیز گزارشی به استاندار و فرماندار جهت عدم تکرار این اتفاقات ارائه خواهم کرد.

\n\n

شناور جدید پیشکش؛ مانع بروز مشکل برای ایاب و ذهاب مردم خارگ شوید
\nبرخی مسئولان استان و شهرستان پیش از این وعده راه اندازی شناور جدید در مسیر بوشهر- خارگ داده بودند، اما این مهم با گذشت چندین ماه عملی نشده است.

\n\n

با این حال باید گفت فعالیت شناور جدید یا توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی برای جزیره ثروتمند خارگ پیشکش، دست کم مسئولان همت کنند و از بروز مشکلاتی نظیر اتفاق روز پنج شنبه برای تنها شناور فعال در خط بوشهر- خارگ جلوگیری کنند.

\n\n

بدون شک مسافرانی که قبل از طلوع آفتاب در اسکله مسافربری خارگ حاضر شده و با محدودیت های زیاد بلیط کشتی به سمت بوشهر را خریداری می کنند و دشواری این سفر دریایی را به جان می خرند، انتظار دارند سریع تر به کار اداری یا شخصی شان در مرکز استان برسند، از این رو شایسته نیست به خاطر اختلاف دو دستگاه، آنها 30 دقیقه در شناور محبوس شده و کار به مشکل تنفسی یکی از مسافران بکشد.

\n\n

انتظار می رود استاندار بوشهر به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید به صورت ویژه به مهمترین مشکل جزیره خارگ یعنی ایاب و ذهاب ورود کرده و فراتر از وعده های زمین مانده ای که تا امروز به گوش مردم جزیره آشناست، اقدامی عملی بریا رفع همیشگی این مشکل کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر