جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۹۰۴
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: فتح الله نوروزی فرماندار دشتستان در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش ارم که با حضور شوراها و دهیاران این بخش برگزار شد اظهار داشت: در انجام کارها و برنامه ها همواره تلاش کرده ام با عدالت رفتار کنم و خدای بزرگ، مردم و انصاف را مد نظر داشته باشم.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، نوروزی افزود: در تقسیم اعتبارات مختلف تلاش کرده ام بر اساس قانون،شاخص های جمعیتی و اولویت های قانونی رفتار نمایم و همه بخش ها از حق و حقوق خود منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: ادعای رفع همه مشکلات بخش ها درست نیست ولی تلاش کرده ایم مشکلات مهم مردم را تا آنجائیکه ممکن بوده برطرف نمائیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان ابراز داشت: با توجه به کمبود منابع آبی باید به سمت آبیاری تحت فشار حرکت کنیم که خوشبختانه این طرح در دشتستان آغاز شده و چندین هکتار از اراضی کشاورزی نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته و در بخش ارم نیز ۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از آبیاری نوین بهره مند شده اند.

نوروزی توسعه روستاها را از اهداف اصلی دولت دانست و گفت: اعتباراتی برای توسعه روستاهای فاقد دهیاری در نظر گرفته شده و انشالله با توجه به لیست پروژه ها و نیازها تخصیص خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشتستان با اشاره به ارتقای خدمات رسانی در بخش ارم افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای توسعه همه جانبه بخش ارم صورت گرفته که می توان به گازرسانی،زیرساختهای ارتباطی و توسعه عمران روستایی اشاره نمود.

نوروزی خاطرنشان کرد:در راستای بهسازی راه های روستایی  راه ارتباطی روستای رونی پیمانکار مشخص شده و انشالله عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.
فرماندار دشتستان بر بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهر تنگ ارم و روستاهای بخش تاکید کرد و گفت: مدیرعامل محترم شرکت آبفای استان و مدیر عامل محترم آب منطقه ای باید تلاش کنند مشکلات مردم در حوزه آب شرب به حداقل ممکن برسد و باید اقدامات لازم به شرح ذیل معمول نمایند: 
_ پیگیری جدی مبنی بر تامین آب هشت روستای بدون آب آشامیدنی سالم ( مرده خیر ، تنگ درکش، تنگ فاریاب ، کم زرد ، سنا بن سنا ، آقا میراحمد، چهوک و جمیله ) اقدام نمایند 
_ سامان دهی آب آشامیدنی روستاهای پشت پر و رونی و جمیله در دستور کار شرکت آبفای استان قرار گیرند
_ اجرای ۳ کیلومتر  خط انتقال آب شهر تنگ ارم از سد تنگ ارم انجام و پیگیری تصفیه خانه آن در دستور کار شرکت آبفای استان قرار گیرد.
_ حفر چاه جهت روستای باغ تاج در دستور کار شرکت آبفای استان قرار گیرد
_ حفر و تجهیز یک حلقه چاه روستای پرچونک و همچنین اجرای خط انتقال به طول ۴ کیلومتر انجام گیرد
_ همچنین اجرای ۵ کیلومتر باقی مانده خط انتقال آب به دهرود سفلی و وعلیا از سد تنگ ارم توسط شرکت آبفا در سال جاری به اتمام برسد. 
_ باتوجه به اختصاص اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان حفر چاه روستای رونی در کوتاه ترین زمان ممکن تا پایان سال جاری توسط شرکت آبفا انجام گردد
_ دهیاران در خصوص نوسازی و بازسازی شبکه آب آشامیدنی روستا همکاری لازم را با شرکت آبفا در برنامه های عمرانی خود لحاظ نمایند
_ روستاهای واقع در مسیر خط انتقال آب سد تنگ ارم به دهرود سفلی و علیا به این خط انتقال متصل گردد از جمله روستای کم زرد و چهوک
 _ موضوع حفر چاه باغ تاج با توجه به انجام کارشناسی لازم و جانمایی محل چاه موضوع در دستور کار شرکت آبفای استان قرار گیرد
_ تسریع در روند اجرایی پروژه سد دهرود سفلی با توجه به اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان و قرار گرفتن در ردیف جدول شماره ۱۸ قانون بودجه در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان قرار گیرد 
 تعیین سهم آب حقابه بران آب کشاورزی روستاهای رودفاریاب ، تنگ فاریاب و تنگ درکش توسط شرکت آب منطقه ای انجام گیرد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر