شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۰۸۶
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: مجوز سفر لنج‌های سنتی با عنوان ته‌لنجی یا کالای ملوانی در سه ماه پایانی سال صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد تقی ایرانی افزود: استاندار باتوجه به شناختی که از وضعیت معیشتی اقتصاد مردم دارد در سفر استانی هیات دولت به استان ظرفیت‌های توسعه اقتصادی را در ابعاد مختلف تدوین و تقدیم رئیس جمهور کرد.
 
وی بیان کرد: یکی از این محور‌ها ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت کالای ته لنجی یاکالای همراه ملوان بود که با تهیه پیش نویس در استان و تائید وزارت کشور و ستاد اقتصادی دولت با عنوان آئین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی تقدیم معاون اول رئیس جمهور شد.
 
 ایرانی گفت: براین اساس وعده دولت سیزدهم در حل مشکل تاریخی ته لنجی بعنوان آرزوی مردم استان و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ملوانان و بازاریان و جامعه حمل و نقل و گردشگران اقتصادی بنادر استان برآورده شد.
 
وی افزود: تا ابلاغ آئین نامه جامع ساماندهی و درخواست مکرر و پی گیری‌های مستمر مردم و ملوانان و بازاریان و لنج داران، موافقت سفر پایان سال ۱۴۰۰ اعلام وتا روز شنبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
 
ایرانی ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ با ابلاغ آئین نامه جدید سفر‌های لنج‌های سنتی در چارچوب قانون و در حمایت از اقتصاد دریایی ساماندهی قطعی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر