شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۶۹
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: بخشدار آب‎پخش گفت: بنا به برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده، دستگاه های اجرایی، نیروهای امدادی و عملیاتی و همچنین نیروهای انتظامی و امنیتی بخش در راستای مقابله با بحران در آمادگی کامل هستند.

به گزارش «فکرشهر»، «علی تنگ ارمی» در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران بخش آب پخش با گرامیداشت سالروز 9 دی و شهادت سردار سلیمانی، از همدلی و همراهی تمامی مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی بخش برای مقابله با بحران افزود:  از مدت ها قبل سیل بند روستای «چم تنگ» که حادثه آفرین ترین نقطه بخش برای ورود سیلاب به سمت منازل مسکونی مردم بود، تعمیر اساسی شده است و از این بابت نگرانی خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سیل 1399، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام به احداث کانال دفع آب‌های سطحی در روستای چهاربرج نموده است که مراحل پایانی کار دست اقدام است؛ گفت: تکمیل این کانال مشکل چندین ساله روستای چهاربرج درخصوص آبگرفتگی منازل مسکونی مردم را مرتفع می نماید. همچنین تمامی کانال های دفع آب‌های سطحی شهر بطور مستمر توسط نیروهای شهرداری آب‌پخش لایروبی شده است و امید داریم که امسال شاهد آبگرفتگی خاصی در سطح شهر آب‌پخش نیز نباشیم.

بخشدار آب‌پخش ادامه داد: شهرداری ها و دهیاران با همکاری اداره برق نسبت به هرس درختان درختان موجود در شبکه برق نیز اقدام نموده اند و از این حیث نیز نگرانی نداریم که رعد و برق موجب قطع یا آتش سوزی شبکه برق شود. همچنین در برخی نقاط تدابیر لازم اندیشیده شده و توسط اداره برق صاعقه گیر نصب شده است. 

وی از آمادگی کامل نیروهای انتظامی وفرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب آب‌پخش برای حفظ امنیت و کمک به مردم در مواقع بحرانی خبر داد و گفت: حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب و پایگاه های بسیج در آماده باش کامل برای کمک به مردم در مواقع بحرانی هستند. 

تنگ ارمی به انجام هماهنگی های لازم با راهداری و هلال احمر دشتستان نیز اشاره کرد و افزود: درصورت بروز حادثه سریعا برای امدادرسانی به مردم وارد عمل خواهند شد.

بخشدار آب‌پخش از اعضای ستاد مدیریت بحران نیز خواست بروز هرگونه حادثه را سریعا به ستاد بحران بخش اطلاع دهند و اضافه کرد: محل های اسکان اضطراری مردم در زمان وقوع سیلاب را سالن های ورزشی امام علی(ع)، پوریای ولی و سالن ورزشی حوزه مقاومت شید دستغیب آب‌پخش هستند.

 وی در پایان گفت: از مردم بخش می خواهیم که در زمان بحران از حضور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جداً خودداری کنند.

 شهردار آب‌پخش نیز در این نشست گفت: طی دستورات شورای هماهنگی مدیریت بحران بخش و شهرستان دشتستان، به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر، از ماه ها قبل به طور مستمر لایروبی کانال های دفع آب های سطحی شهر آب‌پخش در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.

وی افزود: پل جنب بانک صادرات را علاوه بر لایروبی با کف برداری  به ارتفاع 1 متر و 70 سانتی متررسانده‌ایم. همچنین دیوارهای کنار آن را نیز افزایش ارتفاع داده ایم تا گنجایش خروجی میزان آب بیشتری را داشته باشد. همچنین برای حل اساسی تر مشکل در حال رایزنی برای تملک دو واحد ملک که در مجاورت آن قرار دارد هستیم. در قسمت خروجی پل از سمت خیابان دانش آموز نیز اقدامات لازم انجام شده و انتظار داریم که بخش اعظمی از مشکلات مرتفع شده باشد. مگر اینکه بارش غیر قابل پیش بینی و سیل آسیا داشته باشیم.

وی، به همکاری شهرداری آب‎پخش با بهره برداری آبفا را برای جابه جایی شبکه آب موجود در مسیر پل جنب فلکه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: با برداشتن لوله قبلی در این بخش از شهر نیز نباید مشکل خاصی برای ساکنین حاشیه بلوار غدیر داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز گفت: در راستای همکاری با شورای هماهنگی مدیریت بحران بخش آب‌پخش، جلسه داخلی در شهرداری با محوریت امادگی نیروها در بارندگی روزهای اینده برگزار شد که براین اساس تقسیم وظایفِ داخلی ای بین اعضا شورا و شهرداری صورت گرفت و امیدواریم که این بارندگی ها منشا خیر باشند.

وفایی به نامناسب بودن زیرساخت های فعلی شهر آب‌پخش برای دفع آب های سطحی اشاره کرد و گفت: از آقای بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت تقاضا داریم پیگیری های لازم به منظور تخصیص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای حل مشکل دفع آب های سطحی شهر آب‌پخش با شهرداری و شورای اسلامی همکاری نماید.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری بهره برداری آبفا بخش و هماهنگی های بخشدار برای جابه جایی شبکه آب زیر پل جنب فلکه شهرداری از بهره برداری آبفا خواست تا قبل از شروع بارندگی ابتدای هفته نسبت به بیرون کشیدن لوله قدیم از زیر پل اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد حوادث ناگوار سال گذرشته و آبگرفتکی منازل مجاور فلکه شهرداری نباشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر