شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۸۸۶
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها ممنوع و تخلف است و در صورت تعطیلی خودسرانه برخورد و جریمه سنگین اعمال و برابر قانون برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد تقی صفری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان این شهرستان گناوه اظهار داشت: پروانه کسب نانوایی‌ها به وسیله صنف و جهاد کشاورزی هر چه سریع‌تر بررسی و بر اساس قانون و مقررات تمدید یا تعیین تکلیف شود.

فرماندار گناوه افزود: هرگونه اسکان در محل نانوایی‌ها ممنوع است و این امر باید در نانواهای شهر و روستا در دستور کار دستگاه‌های قرار گیرد.

وی گفت: زمان فعالیت نانوایی‌ها بر اساس قانون باشد و اگر قانون این اجازه را به ما می‌دهد منطقه‌ای بررسی شود تا مفیدترین ساعت فعالیت مشخص و بر آن اساس برنامه ریزی شود.

قیمت نان در معرض دید مردم باشد

صفری یادآور شد: قیمت نان و زمان فعالیت نانوایی‌ها باید به صورت مشخص و برجسته نوشته و در معرض دید عموم قرار داشته باشد و نانوایی‌ها باید ترازو در دسترس مردم قرار دهند ضمن اینکه ترازوها باید به صورت مرتب بررسی و هر ماه یک بار رفع مشکل شوند.

وی ادامه داد: هرگونه تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها ممنوع و تخلف است و در صورت تعطیلی خودسرانه نانوایی برخورد و جریمه سنگین اعمال و برابر قانون برخورد شود.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه زمان و نحوه آماده شدن خمیر باید توسط صنف بررسی شود گفت: استفاده از خمیر مایه برای تهیه و پخت نان توسط نانوایی‌ها الزامی است و باید در این زمینه کارگروه آرد و نان شهرستان بررسی و نظارت و به فرمانداری گزارش کند.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در صنوف نانوایی بویژه در شرایط کرونایی ادامه داد: همه کارکنان شاغل در نانوایی‌ها باید کارت بهداشت و سلامت داشته باشند و از رفت و آمد افراد متفرقه در نانوایی جلوگیری شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: برای نانوایی‌های فعال آزاد پز، طبق قانون آردی که سهمیه مردم است، اختصاص نیابد.

تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها در گناوه تخلف است 

وی گفت: ضمن برخورد با نانوایی‌ها متخلف باید بهترین نانوایی‌ها نیز در جلسه کارگروه آرد و نان با دلایل مطرح تا بر اساس معیارهای تعیین شده مورد تشویق قرار گیرند.

اقدام برای ایجاد اداره غله شهرستان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امور آرد و نان شهرستان از اداره صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی واگذاری شده است، جهاد کشاورزی شهرستان برای ایجاد اداره غله شهرستان اقدام کند و در صورت لزوم آماده هرگونه همکاری برای ایجاد این اداره در شهرستان هستیم.

فرماندار گناوه تصریح کرد: این مجموعه بر اساس وظایف محوله عمل کرده و نظارت مستمری و میدانی بر نانوایی‌ها داشته باشد و از توان بسیج اصناف استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش کارکنان نانوایی‌ها گفت: همه افراد و کارکنان نانوایی‌ها باید با برنامه ریزی و زمانبندی آموزش‌های لازم را ببینند و برای آنها کارت صادر شود.

وی بیان کرد: نانوایی‌های تعطیل شده هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف و مشخص شود و وضعیت آنها گزارش شود.

فروش نان بسته بندی بدون مجوز ممنوع

وی گفت: بر اساس اظهارنظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، هیچ نانوایی تا کنون مجوز عرضه نان بسته بندی شده در شهرستان را دریافت نکرده است لذا فروش نان بسته‌بندی شده توسط نانوایی‌های سطح شهرستان به اشخاص و سازمان‌ها بدون اخذ مجوز از مبادی ذی ربط شبکه بهداشت و درمان ممنوع است.

فرماندار گناوه ادامه داد: هیچ نانوایی حق فروش نان بسته بندی بدون مجوز را ندارد، فقط در صورتی اجازه عرضه و فروش نان بسته بندی به نانوایی‌ها داده شود که روال قانونی را طی کرده و مجوز داشته باشند.

وی تصریح کرد: نانوایی‌های خانگی اگر بهداشت و پروانه داشته باشند با نظارت کارگروه قیمت مناسب تعیین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر